سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان بیان کرد که روابط ملت‌های ایران و تاتارستان ریشه در تاریخ طولانی دارد و این مناسبات از حمایت مقامات دو کشور در بالاترین سطوح نیز برخوردار است.

افزایش ۱.۵ برابری گردشگران ایرانی به تاتارستان را شاهد بوده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «علی بمان اقبالی زارچ» سرپرست کنسولگری ایران در جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه، در مصاحبه با پایگاه اینترنتی "تات سنتر" این جمهوری، گفت: مذاکرات ایران و 1+5  تحول و تحرک  جدیدی در تمامی عرصه‌ها با ابعاد داخلی، منطقه‌ای و  بین‌المللی ایران ایجاد کرده که طی یک سال گذشته رقابت چشمگیری بین اروپاییان برای تعامل با ایران را شاهد بودیم، در همین راستا روابط ایران و روسیه جایگاه ویژه‌ای داشته که این افزایش تبادل شامل تاتارستان هم بوده است.

وی افزود: رابطه ایران و تاتارستان ریشه در  تاریخ طولانی ارتباط دو ملت و اشتراکات تمدنی و فرهنگی گسترده متقابل دارد، این مناسبات از حمایت مقامات دو کشور در بالاترین سطوح نیز برخوردار است.

اقبالی زارچ  در خصوص روند همکاری‌های فیمابین، خاطرنشان کرد: در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، دانشگاهی، علمی، گردشگری و ورزشی همکاری‌ها رشد روزافزون داشته است. در زمینه اقتصادی نیز با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود مانند توسعه همکاری‌های اقتصادی با استان‌های مختلف ایران، فضای مناسبی برای ارتقای روابط اقتصادی وجود دارد که شکوفایی این بخش در راستای تامین منافع دو ملت است. روابط در همه عرصه‌ها روند رو به پیشرفتی دارد که طی ماه‌های اخیر تلاش تازه‌ای برای توسعه همکاری‌های اقتصادی استانی آغاز شده است. در همین راستا هیئت اقتصادی استان خراسان رضوی به قازان سفر کردند و در جریان آن دو طرف به توافقات و تفاهمات خوبی رسیدند. البته سفر هیئت‌هایی از تاتارستان نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

سرپرست کنسولگری ایران در قازان با اشاره به وضعیت صنعت گردشگری در تاتارستان، توضیح داد: بر اساس گزارش کمیته دولتی گردشگری تاتارستان، تعداد گردشگران ایرانی در این جمهوری به 54 درصد رشد در سال 2016 رسیده است. افزایش آمار گردشگران یک کشور، علاوه بر توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت گردشگری مانند هتلداری مدرن، حمل و نقل سازمان یافته، عدم وجود نگرانی‌های امنیتی، همچنین تبلیغات و بازاریابی گسترده، به افزایش شناخت متقابل ملل از نقاط اشتراک و تشابهات فرهنگی و تاریخی یکدیگر نیاز دارد. مثلاً تا چند سال پیش به جرات می‌توان گفت که درصد کمی از مردم ایران اطلاعات و شناخت سطحی از قازان داشتند، اما در دو سه سال گذشته با حضور بازیکنان مشهور ایرانی در تیم‌های ورزشی این جمهوری و به دنبال آن مطرح شدن نام قازان در رسانه‌های ایران به دلیل پیگیری اخبار این دو ورزشکار توسط مردم و رسانه‌های ایرانی، افزایش 1.5 برابری گردشگران ایرانی در قازان را شاهد بودیم. در مقابل ایران نیز با جاذبه‌های مختلف و فراوان خود می‌تواند با استفاده از شرایط به دست آمده، مقصد مناسبی برای گردشگران تاتارستانی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.