ایلام- معاون اول رییس جمهور گفت: با توجه به حضور افراد تحصیل کرده در استان، باید گرد محرومیت از استان ایلام زدوده شود.

محرومیت زدایی اولویت اصلی  ایلام / استان ایلام باید در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری در دیدار با استاندار و نمایندگان استان ایلام با بیان اینکه بایستی به استعدادها و ظرفیت های بی نظیر استان ایلام در بخش های مختلف توجه ویژه ای داشت، ‌اظهار کرد: این استان از تمام مزیت های لازم برای توسعه برخوردار است و باید با برنامه ریزی دقیق و مشارکت و پشتیبانی همه دستگاه ها و افراد مؤثر، استان ایلام را در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های اصلی اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی، تمرکز بر منابع مشترک نفت و گاز است، افزود: وزارت نفت حتماً در این منطقه پیگیر تکمیل طرح های برداشت از میادین مشترک به منظور تأمین منافع مردم خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استان ایلام در بحث آب، خاک و وجود بستر مناسب برای توسعه کشاورزی پتانسیل مناسبی دارد، ‌ بیان داشت: کشت و زراعت در ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان که منجر به اشتغالزایی نیز می شود جزء اولویت ها بوده و با توجه به تعهد قانونی دولت به رهبر معظم انقلاب در این خصوص، ‌ این کار با جدیت در سال آینده پیگیری خواهد شد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه مردم استان ایلام با همت و شجاعت در طول دوران دفاع مقدس از مرزهای میهن دفاع کرده و برای کشور و نظام آبرو خریدند، ‌ یادآور شد: با توجه به حضور افراد تحصیل کرده در استان، باید گرد محرومیت از استان ایلام زدوده شود.

وی به مزیت این استان در داشتن مرز مشترک با کشور عراق اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دولت برای مرزها و بازارچه های مرزی استان تصمیمات مطلوبی اتخاذ خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تکمیل جاده ایلام مهران به منظور خدمت رسانی به زائران جزو اولویت های دولت است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا اربعین سال آینده و به منظور رفاه حال زائرین عزیز عملیات چهار بانده کردن این مسیر به اتمام برسد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه استان ایلام بر اساس برنامه در یک دوره چندساله و احداث زیر ساخت ها نظیر راه آهن خواهد توانست به یکی از استان های توسعه یافته کشور تبدیل شود، ‌ تأکید کرد: با توجه به مهار آبهای مرزی، ‌ این استان می تواند به مرکزی برای صنایعی که به آب فراوان نیاز دارند، ‌ تبدیل شود.

لازم به ذکر است، پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور استاندار ایلام گزارشی از مسائل و فرصت های استان در حوزه طرح های صنعتی، ‌ کشاورزی، ‌ راه های مواصلاتی و انرژی ارائه کرد و سپس نمایندگان استان ایلام بطور جداگانه موضوعاتی نظیر تکمیل طرح های نیمه تمام، بیکاری، ‌ ساماندهی گذرگاه ها و خطوط حمل و نقل، مسائل مرزی و پرداخت مطالبات پیمانکاران را مطرح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.