بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری پنجمین جشنواره شعر استان ٢٠ اسفند ماه جاری در تالارحافظ بجنورد خبر داد.

اختتامیه پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی۲۰ اسفند ماه  برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا رضایی صبح چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ٨٥٠ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر استان رسیده است که این رقم در مقایسه با جشنواره دور قبل ١٠٠ درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۰۵ اثر در بخش سپید، ۳۸۵ اثر در بخش کلاسیک و ۶۰ اثر در بخش نو قلم به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر استان رسیده است.

رضایی با بیان اینکه داوران کشوری، آثار رسیده به این جشنواره را در دو بخش کلاسیک و آزاد داوری کرده اند، اظهار داشت: محمدحسین جعفریان، ابوطالب مظفری و سعید بیابانکی آثار رسیده به بخش کلاسیک و هوشیار انصاری فر، کمال شفیعی و ابولفضل پاشا آثار بخش آزاد این جشنواره را مورد داوری و ارزیابی قرار داده اند.  

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در بخش جنبی این جشنواره، شاعران آثار خود را با موضوع های ادبیات دینی، ادبیات دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و ادبیات انقلاب ارسال کرده و در بخش نوقلمان نیز آثار شاعران کمتر از ١٥ سال به رقابت گذاشته اند.  

رضا رضایی اظهار کرد: در این جشنواره،سه اثر در بخش جبنی،  سه اثر در بخش کلاسیک، سه اثر در بخش آزاد و سه اثر در بخش نوقلمان به عنوان برگزیده انتخاب می شوند و علاوه بر آن از هر شهرستان نیز دو اثر به عنوان برگزیده انتخاب و از صاحبان آثار تقدیر می شود.

وی با بیان اینکه چهار نفر از پیشکسوتان عرصه شعر نیز در این جشنواره تجلیل می شوند تصریح کرد: در مجموع ٣٢ نفر در این جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.

رضایی از برگزاری کارگاه های آموزشی شعر برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان درحاشیه آیین اختتامیه پنجمین جشنواره شعر استان خبرداد.

وی خاطرنشان کرد: در استان ١٢ انجمن ادبی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.