بجنورد- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معضلات فرهنگی است.

زبان هنر بهترین وسیله برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین، فریبا باقری باغان در نشست ستاد برنامه‌ریزی و هماهنگی هفته هنر انقلاب اسلامی، با اشاره به اهمیت و جایگاه این هفته، اظهار کرد: هفته انقلاب اسلامی نقش مهمی در راستای ارتقای همگرایی و همدلی بین نهادهای مختلف به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی و هنری دارد.

وی با یادآوری نقش ویژه شهید مرتضی آوینی درزمینهٔ پایه‌گذاری و تحکیم هنر انقلاب اسلامی، اضافه کرد: هنرمندانی چون شهید آوینی حق بزرگی بر گردن این انقلاب و نظام دارند؛ ازاین‌رو همه هنرمندان وظیفه دارند در راستای تکریم این شخصیت‌ها و تداوم راه آنها گام بردارند.

باقری تصریح کرد: اگر برنامه‌های هنری در قالب‌ها و رشته‌های مختلف آن‌گونه که بایسته و شایسته است، اجرایی شده و از این ظرفیت استفاده حداکثری داشته باشیم بدون شک بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه هر جا هنر ورود کرده، منشأ اثرات و خدمات فراوانی بوده است، ادامه داد: زبان هنر اثرگذاری بسیار بالایی دارد؛ به همین دلیل باید از این ظرفیت استفاده بیشتری شود.

باقری خاطرنشان کرد: زبان هنر بهترین وسیله در راستای کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است؛ به‌گونه‌ای که شاید یک اثر هنری و یا تماشای یک فیلم، حرف و پیامی را برساند که یک سخنران نتواند آن پیام را در چندین جلسه به مخاطب منتقل کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه فرهنگ و هنر اسلامی کارهای شایسته‌ای انجام شده است، ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها بر استفاده بیشتر از توانمندی نسل جوان در عرصه‌های مختلف تأکید کرده‌اند، انتظار می‌رود درزمینهٔ هنر انقلاب اسلامی هم نسل جوان و جدید انقلاب بیش از پیش وارد کار و عرصه عمل شود.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فعالیت ویژه هنرمندان رشته‌های مختلف برای معرفی بیشتر خراسان شمالی، اظهار کرد: خراسان شمالی اگرچه ایران کوچکی است؛ اما اندکی ناشناخته مانده است؛ ازاین‌رو یکی از رسالت‌های اصلی هنرمندان خراسان شمالی معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این استان در سطح کشور و دنیا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.