دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: منتقدان فدراسیون، کارشناس نیستند و شنا را یک‌بار هم از نزدیک ندیده‌اند و از شنای دنیا آگاهی ندارند.

سمیع‌زاده: منتقدان فدراسیون، کارشناس نیستند و شنا را یک‌بار هم از نزدیک ندیده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، محسن سمیع‌زاده در گفتگو با تسنیم با اشاره به شکسته شدن 12 رکورد ملی در مرحله پایانی رقابت‌های لیگ برتر شنا اظهار داشت: در مرحله پایانی چهاردهمین دوره مسابقات قهرمانی شنای باشگاه‌های کشور در رشته‌های مختلف شناگران موفق شدند 12 رکورد رده‌های سنی کشور را بهبود بخشند و در مجموع کل لیگ شنای امسال 24 رکورد ملی شنای کشور جابجا شد.

وی با بیان اینکه این میانگین رکوردها درخشان است، افزود: این حرف من نیست بلکه این را رکوردهای بین‌المللی شنا می‌گویند. به طور نمونه در 50 متر آزاد و 100 متر آزاد چنین رکوردی را هم بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی ثبت نکردیم. خدا را شاکریم در استان‌هایی که امکانات سخت‌افزای در کمترین حد ممکن است، پدیده‌هایی پیدا می‌شوند که به خوبی رکوردهای ملی را جابه‌جا می‌کنند. علاوه بر بنیامین قره‌حسنلو و سینا غلام‌پور، متین سُهران هم درخشش بسیار خوبی در لیگ امسال داشت و رکوردهای خوبی را به ثبت رساند.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به رکوردهای شنای ایران در سال‌های 89 و 90 خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در سال 1389 -90 که فدراسیون دچار تغییر و تحول شد و جعفری به عنوان سرپرست در راس امور قرار گرفت، در رشته 50 متر آزاد هیچ شناگردی در زمان کمتر از 25  ثانیه شنا نمی‌کرد اما امروز در روز اول مسابقات مرحله چهارم لیگ، در همین رشته 10 شناگر 24 ثانیه شنا کردند. این نشان می‌دهد در موارد سرعت حرکت شنای ما روبه‌ رشد است. این بدان معناست که می‌توانیم در مواد سرعتی به مدال دست پیدا کنیم.

سمیع‌زاده گفت: به عنوان یک کارشناس می‌گویم، اگر امکانات به سمت شنای ایران سرازیر شود، مثل محمدعلیرضایی، پیدا خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ماموران ضد دوپینگ در برگزاری مسابقات مرحله چهارم لیگ برتر شنا، تصریح کرد: خوشبختانه از روزی که ما به فدراسیون آمدیم، در تمام مسابقات از نادوی ایران دعوت کردیم و آنها در تمامی مسابقات از تک تک نفرات اول تا سوم، تست دوپینگ گرفتند. متاسفانه افراد دلواپس در همه جا هستند. چرا کسی نمی‌گوید بنیامین قره حسنلو در ساعت 10 تا 12 شب و در سانس بلیط فروشی در کرج تمرین می‌کند یا چرا کسی نمی‌گوید غلامپور در نیشابور به سختی تمریناتش را ادامه می‌دهد؟ به نظرم به جای این مسائل باید ورزشکاران مورد حمایت قرار بگیرند.

دبیر فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو در خصوص اعزام واترپلو به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، عنوان کرد: هنوز نامه مکتوبی در این مورد به ما نرسیده اما به صورت شفاهی با اعزام واترپلو به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی موافقت کردند.

وی یادآور شد: در رشته شنا چند رده سنی داریم. وقتی مسابقاتی برگزار می‌شود وقتی در یک رده سنی رکوردی جابه جا می شود رکورد ملی آن رده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تعدادی از منتقدان اعتقاد دارند در سال جاری رکورد ملی رده سنی بزرگسالان بهبود پیدا نکرده است، گفت: منتقدان فدراسیون، کارشناس نیستند و شنا را یکبار هم از نزدیک ندیده‌اند و از شنای دنیا هم آگاه نیستند. از سال 2010 که مایوهای تنی از دنیا برچیده شد، شنای دنیا با شوک روبه‌رو شد. از سال 2010 تا به این لحظه از 20 ماده‌ای که در شنای قهرمانی جهان داریم، تنها 5 رکورد در دنیا جابه‌جا شده است. کشورهایی که حرف اول را در این رشته می‌زنند، تنها 5 رکورد را جابه‌جا کرده‌اند. دوستان عزیز منتقد اگر مطلع بودند و یک مقدار شنا را دنبال کنند، متوجه می‌شوند که شرایط چگونه است.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو افزود: وقتی در دنیا 5 رکورد جابه‌جا می‌شود، یعنی نگاه ویژه‌ای باید به این شود. اگر منتقدان عزیز مسابقات اخیر شناگران را دنبال می‌کردند، متوجه می‌شدند که در سال جاری رکوردهای ملی رده‌ سنی بزرگسالان نیز در مواردی بهبود پیدا کرده است.

سمیع‌زاده افزود: مهدی انصاری یک شناگر از میانه که حتی استخر استانداردی در آنجا وجود ندارد، برای اولین بار در تاریخ شنای ایران دو رکورد ملی را در رشته 100 متر پروانه در رده سنی بزرگسال بهبود بخشید. یعنی در یک شنای 100 متر پروانه؛ در 50 متر ابتدایی 50 متر ایران و در 100 متر، رکورد 100 متر ایران را شکست. امسال در مسابقات آزاد دبی این رکورد شکسته شد. اگر منتقدان فدراسیون توجه‌شان را بیشتر می‌کردند، می‌دیدند امیر عباس امراللهی در مسابقات کانادا در رشته 1500 متر و 200 پروانه، رکوردهای ایران در رده سنی بزرگسالان را جابه‌جا کرده است. آریا نسیمی‌شاد هم رکورد 200 قورباغه را در کانادا زد. منتقدان اگر می‌خواهند نقد کنند، از من بپرسند تا کمک کنم نقدشان به جایی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.