کرمان- رئیس کل دادگستری کرمان گفت: دادگستری کرمان امسال رتبه برتر در حوزه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را کسب کرده است.

رتبه حفاظت از منابع طبیعی در کرمان برتر از کل کشور است
به گزارش قدس آنلاین، یدالله موحد ظهر چهارشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان از توقف رشد آسیب های اجتماعی در کرمان خبر داد و اظهار کرد: هر سال رشد حداقل ۱۰درصدی داشتیم که امسال رخ نداده و در کنار شاهد کاهش پرونده های ورودی در برخی حوزه ها بودیم.
وی با بیان اینکه امسال حدود ۱۴درصد بیشتر از برنامه های پیش بینی شده در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در استان فعالیت کرده ایم، ادامه داد: با این حال نیاز است برای وضعیت نرخ جرم به جایگاهی برسیم که موفقیت مطلوب حاصل شود.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد: همه مسئولان نظام و مردم در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دغدغه دارند و وضعیت موجود در شأن نظام و مردم شریف ایران نیست.
وی با بیان اینکه امسال هزار و ۲۰۰ دقیقه برنامه پیشگیرانه با عنوان «اشاره» با همکاری صداوسیما تولید و پخش شده است، افزود: نقش اهالی رسانه در پیشگیری از وقوع جرم نباید نادیده گرفته شود و معتقدیم هر جا هماهنگی و همدلی بین سازمانی شکل گیرد، توان ها در حوزه فکری و تئوری و نیز در حوزه عملی فوق العاده افزایش می یابد.
موحد افزود: دادگستری استان کرمان در سال جاری رتبه برتر را در حوزه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کسب کرده است که این امر نیز حاصل همراهی و همکاری مجموعه قضایی و سازمان های منابع طبیعی و سایر سازمان های مربوطه است.
ارتقاء رتبه امنیت کرمان در برخی عرصه های اخلاقی
همچنین محمدباقر اسلامی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کرمان در این نشست اظهار کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال جاری در پیشگیری از طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و نیز ارتقای امنیت اخلاقی رتبه برتر را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه کسب رتبه برتر استان در حوزه های مختلف نتیجه تلاش همه دست اندرکاران در عرصه فرهنگی و اجتماعی است، افزود: امسال ۶ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در کرمان برگزار شد و در این جلسات ۴۱ مصوبه انجام و اجرایی شده است.
اسلامی به کاهش نرخ رشد خشونت در استان به نسبت میانگین کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: درباره این موضوع ۲ جلسه با ۱۳ مصوبه برگزار شد و در نهایت درصد رشد پرونده های ورودی در این زمینه صفر شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: در راستای پیشگیری از جرم سرقت نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شد که با این اقدامات ورودی پرونده ها در این زمینه ۱۰ درصد کاهش یافت. وی به موضوع پیشگیری از طلاق اشاره و بیان کرد: با اقدامات انجام شده در این زمینه طلاق به درخواست زوجه ۶ درصد کاهش داشته و طلاق توافقی چهار درصد رشد یافته است و جلوی رشد روز افزون طلاق توافقی گرفته شده است.

اسلامی گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات در سال جاری، کارگروه های مربوطه در رابطه با جرایم انتخاباتی تشکیل می شود.
وی از تصادفات جاده ای به عنوان موضوعی آزار دهنده یاد کرد و افزود: تعداد تصادفات جرحی ۲۳ درصد رشد، جانباختگان درون شهری ۲۲ درصد کاهش و جانباختگان تصادفات برون شهری نیز نسبت به سال گذشته رشد نداشته است.
وی گفت: امسال نیز در زمینه تصادفات رتبه خوبی در کشور نداریم و باید با توجه جدی به معاینات فنی، سختگیری های بیشتر، نصب دوربین در جاده ها و نقاط حادثه خیز و برگزاری نشست های تخصصی زمینه کاهش تصادفات را فراهم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.