مشهد- معاون توسعه مناطق روستایی رئیس جمهور گفت: تسهیلات اشتغالزایی با استفاده از شرکت‌های تعاونی و برای مشاغل کوچک تسهیلات با کارمزد ۸ درصد در قالب طرح‌های مشارکتی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

طرح های مشاغل کوچک روستایی وام ۸ درصد دریافت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، سید ابوالفضل رضوی ظهر چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی در شهرستان گناباد اظهار کرد: حداقل مبلغ در نظر گرفته شده برای تسهیلات مشاغل کوچک ۳۰۰ میلیون ریال است.

معاون توسعه مناطق روستایی رئیس جمهور افزود: این تسهیلات در قالب شرکت‌های تعاونی با ۵ نفر عضو در زمینه صنایع دستی، قالیبافی و سنگ‌های قیمتی پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های بسیار مهم در نظر گرفته شده در دولت ایجاد اشتغال برای مناطق روستایی بوده و به همین جهت تاکنون ۱۴۶ هزار شغل پایدار در مناطق روستایی ایجاد شده است.

رضوی ادامه داد: امید می‌رود تا پایان فعالیت این دولت تعداد مشاغل روستایی ایجاد شده به ۲۵۰ هزار عدد برسد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات برای بهسازی معابر در روستاها، بیان کرد: ۵۰ درصد این اعتبارات توسط دولت و مابقی توسط مردم تأمین شده است.

عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم اظهار داشت: ۲۰ درصد اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال ۹۶ مربوط به بخش عمرانی بوده و علاوه بر این دولت اجازه فروش اوراق مشارکت تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را دارد.

حمید بنایی بیان کرد: در شهرستان گناباد برای بازسازی قنات روستای روشناوند ۳۵ میلیارد ریال بودجه از طرف آستان قدس رضوی در قالب یک طرح مشارکتی اختصاص داده شده که اجرای آن می‌تواند برای رونق کشاورزی بسیار مهم باشد.

در ادامه این مراسم فرماندار گناباد نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زایدی از روستانشینان شهرستان گناباد به علت به وجود آمدن خشکسالی به شهرها مهاجرت کرده بودند و ایجاد  اشتغال پایدار می‌تواند مهاجرت معکوس را ایجاد کند که باید از ظرفیت موجود آن استفاده کرد.

محمدعلی نبی‌پور ادامه داد: همچنین ظرفیت‌های گردشگری گناباد می‌تواند در این بخش بسیار مورد توجه قرار گرفته و تسهیلات به این بخش نیز برای ایجاد  اشتغال پایدار و محرومیت‌زدایی می‌تواند بسیار کمک دهنده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.