بجنورد- مدیرکل صدا و سیما خراسان شمالی از پخش ۱۴ هزار و ۴۴ دقیقه ویژه برنامه نوروزی در صدا و سیمای استان خبرداد.

۱۴هزار و ۴۴ دقیقه برنامه از صداو سیمای خراسان شمالی پخش می شود
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آذردشتی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گفت: ۷ هزار و ۷۴۰ دقیقه ویژه برنامه سیما و ۶ هزار و ۳۰۴ دقیقه ویژه برنامه صدای استان درایام نوروز است.
وی با بیان اینکه برنامه های بهار امسال در سه بخش برنامه های سال تحویل ، برنامه های نوروزی و برنامه های فصل بهار پیش بینی شده است، اظهارداشت: برنامه های نوروزی از ۲۸ اسفند ماه جاری آغاز و تا ۱۳ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
وی افزود: برنامه تحویل سال در  صدای استان با نام بهارآمد به مدت ۳۰۰ دقیقه از ۱۰ صبح روز دوشنبه تا ساعت ۱۵ و برنامه سیمای استان با نام بهارانه ۱۸۰ دقیقه از ساعت ۱۲ تا ۱۵ پخش خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در برنامه های فصل بهار که بعد از تعطیلات نوروزی آغاز می شود تغییری در ساختار برنامه صورت نخواهد گرفت فقط محتوا تغییر می یابد.
آذردشتی با بیان اینکه بخش های خبری در صداو سیمای استان در نوروز به یک بخش تقلیل داده می شود، تصریح کرد: ساعت ۱۶ در رادیو و ساعت ۲۰ در سیمای استان پخش خبرخواهیم داشت  و بعد از ایام تعطیلات نوروز به شکل قبل ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: راهیان نور، اقتصاد مقاومتی، فعالیت های تقویمی ، معرفی جاذبه های  گردشگری و خدمات دستگاههای اجرایی استان در برنامه های نوروزی مورد توجه قرار می گیرد.
آذردشتی با اشاره به اینکه برنامه های نوروزی امسال ازویژگی های خاصی برخوردار است، گفت: شاد و مفرح بودن ، عنصر خلاقیت ونوآوری و استفاده از تکنولوژی های نوین، استادیوم گریزی و به سمت بیرون رفتن، توجه به موسیقی بومی و محلی و اجراهای زنده ، به کارگیری گویش های محلی از اقوام مختلف و ارتباط زنده با اماکن مذهبی و گردشگری سایر استانها ، بهره گیری از قطعات نمایشی و طنز کوتاه از ویژگی های برنامه ها در نوروز امسال است.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان شمالی در بخش دیگری از تهیه برنامه ویژه ترکمن زبانها در صداو سیما استان خبرداد و افزود: از سال آینده در صدای استان  روزهای جمعه از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و در سیمای استان ارساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ ویژه برنامه ترکمنی خواهیم داشت.
آذردشتی ازپوشش متوسط ۸۷ درصدی دیجیتال دراستان خبرداد و گفت : دربعضی از مناطق استان تا پوشش ۹۳ درصد پیش رفتیم که به زودی به ۱۰۰ درصد خواهیم رساند.
وی  با اشاره به اینکه درسفر مقام معظم رهبری اعتبار نصب ۷۰ تا فرستنده دراستان تصویب شد ، خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود ۵۰ تا فرستنده نصب شده و مابقی در سال آینده نصب خواهدشد.
وی منطقه رازو جرگلان را درپوشش  شبکه استانی محروم برشمرد و یادآورشد : مردم منطقه رازو جرگلان از پوشش شبکه دیجیتال برخوردار نیستند که امید است با اعتبار اختصاص ازسوی استان این مهم محقق شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.