سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گزارش های حقوق بشر سازمان ملل سیاسی و بهانه ای برای اعمال تحریم های غیر هسته ای آمریکا خواهد شد.

گزارش حقوق بشر ضد ایرانی سازمان ملل سیاسی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت؛ سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به اولین گزارش عاصمه جهانگیر گزارشگر جدید سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران اظهار داشت: جنس گزارش با گزارشهای احمد شهید تفاوت چندانی نداشت چرا که چارچوب سازمان ملل تحت سلطه آمریکا و صهیونیست ها شکل می گیرد و با جابجایی افراد نباید انتظار تغییر رویکرد داشت.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا سردمدار نقض حقوق بشر در جهان است، ادامه داد: اگر فهرستی از نقض حقوق بشر در جهان تهیه کنیم، آمریکا در صدر این لیست قرار می گیرد با این حال گزارشی علیه کشورهای دیگر و ایران تهیه می کند.

وی گفت: ادعاهای آمریکا علیه حقوق بشر ایران، جهت دار، سیاسی و به دور از واقعیت است. گزارشگرهای سازمان ملل گزارش های خود را مبتنی بر اطلاعاتی که از گروه های معاند، تروریستی و ضد انقلاب تهیه می کند

این نماینده مجلس تاکید کرد: گزارشهای حقوق بشری سازمان ملل مبتنی بر واقعیت نیست بلکه با اهداف سیاسی و تحت سلطه آمریکا تدوین می شود.

حسینی با اشاره به مذاکرات حقوق بشری بین ایران و کشورهای اروپایی و تاثیر آن بر گزارش های سازمان ملل، اظهار داشت: این نشست ها به صورت مستمر انجام می شود غربی ها در باطن بسیاری واقعیت های حقوق بشری درایران را پذیرفته اند اماا در نهایت گزارشهایی ارائه می کند که با واقعیت تفاوت فاحش دارد چرا که آنها هدفمند و برای رسیدن به اهداف تعریف شده گزارش نویسی می کنند.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید آمریکا و دولت جدید ترامپ به دنبال اعمال تحریم های  غیر هسته ای علیه ایران است و زمینه ساز این تحریم ها گزارش های حقوق بشری است، بنابراین با وجود اینکه از واقعیت ها اطلاع دارند اما برای تحریم های جدید باید به موضوعاتی مانند حقوق بشر دست آویز شوند.

این نماینده مجلس در خصوص اقدامات دستگاه دیپلماسی در زمینه مقابله با گزارشهای ضد ایرانی و ضد حقوق بشری سازمان ملل گفت: دستگاه دیپلماسی می تواند اقدامات متعددی برای خنثی کردن این گونه گزارش ها در دستور کارخود قرار دهد اما حضور پر رنگی دراین عرصه ندارد و شاهد اقدامات پیشگرانه نیستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزارت خارجه می تواند به خوبی نقض حقوق بشر در آمریکا را به صورت گسترده اعلام و این موضوع را در تمام مصاحبه و گفت و گو ها عنوان کند و از افرادی که در زمینه حقوق بشر در آمریکا مظلوم واقع شدند دفاع کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.