۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
کد خبر: 511341

مشهد- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به شناسایی فردی شدند که درمنزل خود انواع پرندگان وحشی را نگهداری می‌کرد.

۱۰۰ قطعه پرنده وحشی در مشهد کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، حمید صالحی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و همراهی قاضی بخشی محبی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست درمشهد و طرقبه شاندیز با همراهی نیروهای انتظامی پاسگاه خلق‌آباد به روستای بهار مشهد اعزام و موفق به کشف بیش از ۱۰۰ قطعه پرنده وحشی شدند.

وی ادامه داد: این محل سالن سر پوشیده و مسقف با حدود ۱۰ غرفه بود که هرکدام مجزا از هم انواع پرندگان وحشی را درخود جای داده بود.

صالحی افزود: ۳۷ قطعه قرقاول، ۲۵ قطعه تنجه، هشت قطعه طاووس، چهار قطعه سرحنایی، ۲۲ قطعه خوتکا، چهار قطعه قو، یک قطعه آنقوت و تعدادی غاز و خروس امپراطور و... در این محل کشف و ضبط شد.

وی همچنین گفت: لاشه یک قطعه فلامینگو، یک عدد خوتکا، چهار عدد تنجه و خوتکا که سوزانده شده بودند نیز در محل مشاهده شد و جمعاً تعداد ۱۱۱ قطعه انواع پرنده دراین بازرسی کشف و به دستور مقام قضایی توقیف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت: در ادامه این مأموریت که تا ساعت ۱۱ شب ادامه داشت، تمامی پرندگان برای قرنطینه و بررسی وضعیت سلامت به منظور رها سازی به طور امانی به باغ دهکده شاندیز سپرده شدند و این مرکز پلمب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.