مشهد- عضو شورای شهرستان مشهد با اشاره به مشکلات ۶ محور روستاهای حریم شهر این کلانشهر که شامل کنه بیست، جاده سیمان، جاده کلات، خین عرب، طبرسی شمالی، جاده قدیم قوچان هستند، گفت: در این نواحی تخلفات متعدد در ساخت و سازهای روستایی انجام می‌شود.

مسؤولان چشمشان را بر روی «کشف رود» بستند

به گزارش قدس آنلاین، بادیانی اظهار داشت: به عنوان مثال در روستای «کشف» چون دهیاری این روستا نمی‌تواند از اعتبارات خودش خدمات بدهد به همین دلیل مجبور می‌شود، مجوز ساخت آپارتمان‌های ۶ طبقه را با هدف کسب درآمد صادر کند.

وی افزود: اگر در آینده این روستا به شهر متصل شود، قطعاً دردسرهایی را برای متولیان شهری خواهد داشت.

وی در توضیح مشکلاتی که شهر مشهد برای حریم ایجاد کرده، توضیح داد: اساسی ترین این مشکلات کشف‌رود است چنانچه صدای کشف رود در دنیا پیچیده، ولی متأسفانه مسؤولان استانی خواب هستند و چشم‌هایشان را بر روی فاجعه انسانی کشف رود بسته‌اند.

مدیر حریم و ارتفاعات مشهد نیز گفت: دیدگاه ما همواره این بوده که حریم قسمتی از شهر است که در آینده به آن متصل می‌شود اگرچه مسکن و شهرسازی این دیدگاه را قبول ندارد، اما از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۹۵ هر سال یک روستا به شهر مشهد افزوده شده که در آینده نیز اینچنین خواهد بود.

محسن بخشی‌زاده با تأکید بر اینکه باید با نگاه توسعه به حریم نگاه کرد، ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک این روستاها به شهر افزوده می‌شوند. بنابراین تخلیه زباله در این روستاها منطقی نیست و روزی باید برای برداشتن دوباره آن‌ها ۱۰ برابر هزینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.