رسانه پاکستانی مدعی شد که ارتش هند از پهپادهای آمریکایی در خط کنترل کشمیر استفاده می‌کند و مقامات این کشور نیز بصورت پنهانی این پهپادها را علیه پاکستان در این منطقه مورد استفاده قرار می‌دهند.

استفاده هند از پهپادهای آمریکایی در خط کنترل مرزی کشمیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  «اکسپرس‌تریبون»، هند پهپادهای آمریکایی مجهز به دوربین‌های جاسوسی دید در شب را به مناطق «پونچ» و «راجوری» در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر اعزام کرده است.

مرکز عملیاتی این پهپادها در «سرینگر» گزارش شده و برای فراهم کردن اطلاعات برای عملیات نیروهای ارتش هند استفاده می‌شوند.

استفاده ارتش هند از پهپادهای آمریکایی در حالی گزارش شده است که واشنگتن قبل از این با رد درخواست اسلام‌آباد از تحویل این پهپادها به ارتش پاکستان خودداری کرده است.

 «علی‌سرور نقوی» مقام ارشد و نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل گفت که هند در دوره ریاست جمهوری اوباما با واشنگتن توافق نامه همکاری‌های استراتژیک را به امضا رساند که ممکن است دسترسی به پهپادهای این کشور نیز بر اساس همین توافقنامه صورت گرفته باشد.

وی افزود: پاکستان علاوه بر اتخاذ اقدامات لازم برای مواجه با تاثیرات منفی این پهپادها باید این موضوع را با آمریکا نیز مطرح کند.

«طلعت‌مسعود» ژنرال بازنشسته ارتش و مسئول سابق کارخانه تولیدات مهمات نظامی ارتش پاکستان نیز تصریح کرد که اعزام این پهپادها به صورت قابل توجهی احتمال درگیری بین دو کشور را افزایش می‌دهد.

ژنرال بازنشسته پاکستانی ادامه داد که پهپادهای نظامی که بتوانند دسترسی هند را تا عمق خاک پاکستان میسر کنند باعث افزایش تنش‌ها و امکان برخورد بین دو کشور می‌شوند.

با این وجود پس از ادعای هند از عملیات نیروهای ویژه این کشور در خاک پاکستان در ستامبر سال گذشته میلادی تنش‌ها بین دو کشور هر روز رو به افزایش بوده است.

هر چند که روسیه تامین کننده سنتی تجهیزات و تسلیحات نظامی هند محسوب می‌شود اما این کشور در این اواخر به سمت خرید و همکاری‌های نظامی با کشورهای غربی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونستی اسرائیل رو آورده است.

از سوی دیگر، ارتش هند تلاش دارد تا با خرید پهپادهای مسلح پایگاه‌های تروریستی در خاک پاکستان را هدف قرار دهد.

هند برای خرید پهپاد مسلح از نوع «اوینجر» از آمریکا تلاش دارد، این پهپاد توانایی حمل 1300 کیلو تسلیحات را دارد که تا سقف 15 هزار متر ارتفاع می‌گیرد و برای 18 ساعت متواتر پرواز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.