معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ‌برنج ‌به‌صورت نامحدود در سطح استان‌ها توزیع‌شده و نسبت به سال گذشته افزایش قیمت نداریم که اگر خلاف این باشد دستگاه‌های نظارتی ورود می‌کنند.

قیمت برنج افزایش نمی‌یابد/ به‌اندازه کافی شکر در بازار عرضه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی قنبری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان که در سالن جلسات امور مالیاتی برگزار شد بابیان اینکه اوضاع کشور ازنظر اقتصادی در حالت مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: اگرچه مسائل و مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد که باید حل شود ولی در وضعیتی رو به رشدی قرار داریم به طوری که توانستیم وضعیت نامطلوب گذشته را در دولت جدید به وضعیت مطلوبی برسانیم و  تورم 40 درصد به زیر10 درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بیکاری در کشور بهتر شده اما باید روی آن کار شود و سرمایه‌گذاری صورت گیرد افزود: باید به مردم لرستان بیشتر توجه کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک مشکل بیکاری استان و کشور برطرف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی توانسته  در کشور گام‌های بسیار بلندی بردارد، اگر رشد اقتصادی ما امروز  بالاست ناشی از رشد بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه یازده و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری و به موقع طلب آنها پرداخت شده است بیان کرد: اگر امروز افتخار داریم که رکورد بی‌بدیلی در کشور رقم خوره توفیقات بخش کشاورزی نیز مؤثر بوده، امسال توانستیم 14 هزار و 700 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کنیم که کار بسیار بزرگ و مؤثری در اقتصاد کشور است.

قنبری تصریح کرد: با توجه به اینکه سطح زیر کشت گندم کاهش یافته اما تولید گندم نسبت به سال گذشته افزایش یافت، انتظار داریم در جهت صادرات آرد و نان اقدام شود که کار مؤثری در منطقه و استان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: حدود 211 هزار تن کلزا در سطح کشور تولید و پول کشاورزان به‌موقع پرداخت شد؛ در زمینهٔ گندم، کلزا و دانه‌های روغنی امسال کار بزرگی انجام‌شده و برنامه‌ریزی می‌شود در سال آینده در زمینهٔ خرید گندم، کلزا و دانه‌های روغنی افزایش داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در کل کشور 3 میلیون و 200 هزار تن برنج مصرف می‌شود که دو میلیون و 200 هزار تن تولید و حدود یک‌میلیون تن واردات برنج داریم، وضعیت برنج وارداتی به‌صورت نامحدود در سطح استان‌ها توزیع‌شده و نسبت به سال گذشته افزایش قیمت نداریم که اگر خلاف این باشد دستگاه‌های نظارتی ورود می‌کنند.

قنبری افزود: در بحث شکر نیز وضعیت مطلوب است و توانسته‌ایم در سطح کشور به‌اندازه کافی شکر عرضه کنیم، دو میلیون و 200 هزار تن مصرف شکر در سطح کشور است که یک‌میلیون و 600 هزار تن شکر در کشور تولید و 600 هزار تن واردات داریم.

در پایان مراسم حشمت الله بهمنی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 12 استان لرستان معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.