منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش سوریه در آزادسازی ایستگاه پمپاژ آب الخفسه و درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی در اطراف فرودگاه نظامی کشیش خبر دادند.

آزادسازی تاسیسات آب «الخفسه» / درگیری‌ شدید ارتش با داعش در اطراف فرودگاه «کشیش» + عکس و نقشه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، نیروهای ارتش سوریه ساعاتی پیش ایستگاه پمپاژ آب «الخفسه» در  کرانه رودخانه فرات را در پی درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

در حال حاضر درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و تروریست‌های داعشی در اطراف فرودگاه نظامی «کشیش» در حومه شرقی حلب جریان دارد. نیروهای ارتش همچنین چندین دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده داعش را منهدم کردند.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه دامنه سیطره خود در حومه شرقی حلب را تا اطراف ایستگاه پمپاژ آب به عمق 17 کیلومتر گسترش داده است به طوری که ده‌ها روستا و شهرک را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کرده است، نیروهای ارتش همچنین منطقه «بابیری» که در جنوب الخفسه قرار دارد، امن کرده است و برای پیشروی به سمت جنوب برای تامین امنیت اطراف دومین پمپاژ تلاش می‌کند. نیروهای ارتش همچنین بیش از 260 بمب را که آماده انفجار در ایستگاه‌ پمپاژ آب الخفسه بود، خنثی کردند، تروریست‌ها این بمب‌ها را کارگذاشته بودند.

یک منبع نظامی در وزارت دفاع سوریه تاکید کرده است که ارتش سوریه طی ساعات اخیر ده‌ها شهرک و روستا شامل «سخنة - عارودة صغیرة - عارودة کبیرة- خربة سلامی- رسم الحرمل کبیر- رسم الحرمل صغیر- حبوبة کبیرة- حبوبة صغیرة- رسم عبود جفتلک- الحامض- مشرفة تل توتون- تل توتون- جب هندی- رسم الأقرع- الحریة- بابیری- خربة عکلة- خربة صلیب- مدورة- تل أسود- خان الحمر» را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کرده است.

از سوی دیگر استاندار حلب گفت تروریست‌ها برق ایستگاه پمپاژ آب الخفسه و البابیری را به طور کامل قطع کرده‌اند،‌این دو مکان از خطوط برق امتداد یافته از رودخانه فرات تغذیه می‌شد. به گفته استاندار حلب، تیم‌های مهندسی فردا برای ارزیابی خسارت‌ها و تعمیرات لازم برای ازسرگیری فعالیت ایستگاه‌های پمپاژ آب و انتقال سریع آب به حلب وارد منطقه خواهند شد.

ورود نیروهای ارتش سوریه به کرانه رودخانه فرات برای اولین بار پس از چهار سال و نیم از مهمترین دستاوردهای ارتش در شمال سوریه پس از آزادسازی حلب در اواخر سال 2016 قلمداد می‌شود.

به گفته منابع نظامی، گام بعدی ارتش سوریه آزادسازی فرودگاه «کشیش» است که تنها 500 متر از نیروهای ارتش فاصله دارد و دومین فرودگاه نظامی در حومه حلب پس از فرودگاه «کویرس» قلمداد می‌شود که تروریست‌های داعشی اواخر 2014 آن را اشغال کردند.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه وارد روستاهایی در حومه شهر «منبج» در حومه شمال شرقی حلب شدند که در سیطره گروه‌های کُردی قرار دارد،‌هدف ارتش سوریه ایجاد کمربندی از نیروهای ارتش است که روستاهای مرزی منبج را از گروه‌های مسلح موسوم به سپرفرات وابسته به ترکیه جدا کند که این گام در راستای اجرای توافقی صورت گرفته است که با نظارت روسیه به دست آمده که بر ورود نیروهای ارتش به شهرک‌های نزدیک گروه‌های مسلح سپرفرات برای جلوگیری از حمله این گروه‌ها به این شهرک‌ها و روستاها تاکید می‌کند، همچنانکه انتظار می‌رود در صورت موفقیت اجرای توافق میان طرف‌ها در منطقه، روستاهای بیشتری در حومه غربی منبج به ارتش سوریه واگذار شود و گروه‌های کردی از آن خارج شوند.

در جنوب سوریه هم نیروهای ارتش سوریه چندین مجتمع مسکونی در درعاالبلد را پس از درگیری با تروریست‌های جبهه النصره و انهدام استحکاماتشان پاکسازی کردند.

در ادامه  درگیری‌ داخلی میان گروه‌های تروریستی در سوریه، گروه‌های مرتبط با داعش با الجیش الحر در اطراف شهرک جلین در حومه شمال  غربی درعا درگیر شدند که در نتیجه آن ده‌ها تروریست از دو طرف به هلاکت رسیدند.

در حومه دمشق هم جنگنده‌های ارتش مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در محله «القابون» در شمال شرقی پایتخت و شهر «حرستا» در پی حملات آنها به مواضع ارتش بمباران کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.