مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت : هر سال استقبال خوبی از سوی مردم در زمینه اعتکاف صورت می‌گیردو از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به همه مساجد برگزارکننده اعتکاف، مبلغ اعزام می‌شود.

استقبال خوبی در زمینه اعتکاف در استان یزد  صورت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین ،حجت‌الاسلام محمد شریف حسینی کوهستانی پیش از ظهر  پنج شنبه در نشست هم اندیشی اعتکاف در یزد اظهارداشت: در استان یزد توجه ویژه‌ای به اعتکاف دانشجویی و دانش‌آموزی صورت می ‌گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف قم نیز در این نشست اظهارداشت: یکسان‌سازی فعالیت‌های فرهنگی، استفاده از فرصت اعتکاف برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در جامعه و ... از اهداف این نشست می باشد .

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای تصریح کرد: در این نشست علاوه بر استفاده از تجربیات ستادهای اعتکاف در استان‌ها، سیاست واحدی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی اتخاذ می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی از اساتید حوزه و دانشگاه یزد نیز در این نشست اظهار داشت: اعتکاف از مصادیق بارز عمران مساجد و خانه‌های خدا و مانع نزول عذاب الهی است.

وی افزود : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت گسترده‌ای روی بحث اعتکاف کار شده و می‌توان اعتکاف را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست.

مدرسی خاطرنشان ساخت : در اعتکاف باید به ابعاد معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی توجه شود زیرا جامعه ما علاوه بر اخلاق، نیاز به مهارت اخلاقی نیز دارد که اینها نیازمند آموزش است.

وی افزود: در اعتکاف باید پاسخگوی ابهامات باشیم و آنچه در اعتکاف باید مورد توجه قرار گیرد، تلاش برای حضور حداکثری مردم در این برنامه معنوی است و در اعتکاف باید به ابعاد معرفتی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی توجه شود زیرا جامعه ما علاوه بر اخلاق، نیاز به مهارت اخلاقی نیز دارد که اینها نیازمند آموزش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.