یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مسئله تربیت از محوری ترین موضوعاتی است که در قرآن کریم به آن توجه شده و یکی از وظایف مهم شما خواهران طلبه تربیت افراد جامعه است.

تربیت از محوری‌ترین موضوعات قرآنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی در پیام تصویری به اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که ظهر پنج‌شنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم شما خواهران طلبه تربیت افراد جامعه است و تربیت عبارت این است که قابلیت‌های بالقوه را بصورت بالفعل در بیاروریم.

وی ادامه داد: تربیت انسان همانند دانه میوه‌ای است که نیاز به نور آفتاب، خاک و مراقبت دارد، تربیت نیز در انسان‌ها نیاز به مربی و معلم دارد.

استاد سطوح عالی حوزه افزود: از نظر قرآن کریم انسان توان ارتقاء کمال و فضائل اخلاقی را دارد و لذا باید مربیان با بهره‌گیری از قرآن کریم این کمالات انسانی را رشد داده و ارتقاء بخشند.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه زنانی که درس قرآن و دین می‌خوانند می‌توانند مقامات بالا و درجاتی از کمال را طی کنند، گفت: از منظر قرآن کریم راه تربیت، مراحل و درجات لازم دارد، اول آنکه حقایق را آنگونه که هست بیان کنند و نمونه قرآنی آن سخنان لقمان حکیم به فرزندش است.

وی تصریح کرد: راه دوم تربیت که اثرش نیز بیشتر است تربیت عملی است و زمانی می‌توانیم مردم را تربیت کنیم که خود عامل باشیم.

این مرجع تقلید، الگو نشان دادن را یکی از بهترین راه‌های تربیت در جامعه اسلامی دانست وعنوان کرد: ارائه الگو در جامعه خیلی مؤثر است، اگر زنان جامعه واقعاً می‌خواهند الگویی را برای ادامه مسیر خود ببینند قرآن کریم، حضرت مریم(س) و آسیه همسر فرعون را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.