مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران گفت: با آن دسته از مغازه دارانی که اقدام به اجاره فضای مقابل ملک خود به دستفروشان می کنند برخورد قاطع و قانونی می شود.

برخورد شهرداری تهران با پدیده فروش معابر به دستفروشان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالقاسم چیذری با اشاره به انتشار گزارشی مبنی بر اجاره هر موزاییک 500هزار تومان در بازار عبدل آباد پایتخت افزود: بررسی های میدانی در این خصوص انجام شده و متأسفانه مدل و سطح اتفاقی که طی 2 سال گذشته در بازار بزرگ تهران، محور خرداد و میدان تجریش در زمینه دستفروشی رخ داد در بازار عبدل آباد نیز اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه عده ای از مغازه داران بازار عبدل آباد اقدام معبر فروشی به بساط گستران می کنند اظهار کرد: به منظور برخورد با این پدیده دقیقا مدلی که در بازار تهران بکار گرفته شد دراین منطقه نیز پیاده می شود.

چیذری با اشاره به اینکه البته عدد مذکور برای اجاره هر موزاییک تأیید نمی شود گفت: پلاک مغازه هایی که نسبت به این کار اقدام کرده شناسایی و تا روز یکشنبه(22اسفند) از آنها شکایت می شود.
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان براساس قانون مالکیت شوارع و معابر عمومی با شهرداری است خاطرنشان کرد: از مغازه دارانی که اقدام به اجاره فضای جلوی مغازه خود می کنند شکایت می شود.
وی با اشاره به اینکه این افراد متخلف محسوب شده و از مجاری قانونی و حقوقی با آنها برخورد خواهد شد گفت: از دستفروشان تقاضا می کنیم سامان پذیر شده و در 50 نقطه ای که شهرداری تهران به این امر اختصاص داده، مستقر شوند.
چیذری یادآور شد: خوشبختانه در 35 نقطه از شهر تهران دستفروشان از شهرداری تمکین کردند و محل های ممنوعه را ترک و به محل های تعیین شده رفته و مستقر شدند.

* مهلت 2 روزه شهرداری تهران برای بساط گستران در معابر ممنوعه شهر
وی با اشاره به اینکه در 15 محور دیگر از جمله پونک، چهارراه ولیعصر(عج) و میدان هفت تیر دستفروشان مقاومت کرده و از ترک محل امتناع می کنند تصریح کرد: شهرداری تهران تنها 2 روز دیگر (شنبه 21 اسفند) به این افراد مهلت داده و پس از این زمان با حکم دادستانی و با همکاری نیروی انتظامی با دستفروشان متخلف برخورد می کند.
چیذری یادآور شد: در صورتی که دستفروشی تمکین نکرده با حکم دادستانی توسط نیروی انتظامی جلب می شود.

وی گفت: برغم در نظر گرفتن 50 نقطه در سطح شهر به منظور ساماندهی بساط گستران، در معابری که مزاحمت صنفی وجود ندارد شهرداری تهران به مدت 15 روز با اغماض برخورد می کند.
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران با تأکید بر اینکه استفاده از فضاهایی که به منظور ساماندهی دستفروشان در نظر گرفته شده رایگان است خاطرنشان کرد: شهرداری با تمامی افراد اعم از مأموران شهرداری، مغازه دار یا اراذل و اوباشی که نسبت به فروش معبر به دستفروشان اقدام می کنند برخورد قاطع می کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.