اهواز: اروندکنار یک از شهرهای واقع‌شده در جنوب آبادان است که بسیاری از مسوولان شاغل در این بندر تمایلی برای سکونت در این شهر نداشته و هرروز ترجیح می‌دهند فاصله ۵۰ کیلومتری تا آبادان را بپیمایند و کمتر در اروندکنار بیتوته کنند.

«اروندکنار» پس از وقت اداری خالی از مسئولین است

به گزارش قدس آنلاین، اروندکنار که به‌طورمعمول پس از ساعات اداری کمتر مسوولی را می‌توان در آن مشاهده کرد موجب شده تا صدای اعتراض مردم و حتی امام‌جمعه این شهرستان را هم دربیاورد.

شهروندان اروندکنار می‌گویند: این حق مردم است تا مسئولان در کنار آن‌ها زندگی کنند و از نزدیک مشکلات آن‌ها لمس کنند و آن را به مدیران بالا منتقل کنند.

آن‌ها اعتقاددارند: سیاست برخی دستگاه‌ها باعث شده تا کارمندان آن‌ها در آبادان ساکن باشند و حتی برای آن‌ها شهرک‌های اقامتی ساختند.

بسیاری از شهروندان ابراز می‌کنند: کارمند و مسئولی که صبح مسافت ۴۵ کیلومتری را طی کند تا به محل کار خود برسد چه کارایی می‌تواند برای مردم منطقه داشته باشد.

شهروندان اروندکنار بابیان اینکه بعد از وقت اداری هیچ مسئولی در شهر نیست و هیچ نظارتی بر ارگان‌ها و سازمان‌های خدماتی وجود ندارد می‌گویند: با توجه به استخدام نیروهای غیربومی در دستگاه‌ها اجرایی و خدماتی، پس از اتمام وقت اداری علاوه بر مسئولان کارمندان نیز به آبادان بازمی‌گردند و فقط مردم محروم و مددجو در شهر باقی می‌مانند.

صدایی که شنیده نمی‌شود

امام‌جمعه اروندکنار نیز که درخواست مردم برای اقامت مسئولان شهری در اروندکنار را حق آن‌ها می‌داند بیان می‌کند: تاکنون چندین بار در خطبه‌های نماز جمعه خواست مردم را مطرح کردم و مسئولان نیز قول مساعد دادند ولی تاکنون قول آن‌ها عملی نشده است.

حجت‌الاسلام مهدی محمدی پور می‌افزاید: تأکید استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و فرماندار آبادان در خصوص اسکان مسئولان شهر در اروندکنار بارها به مردم اعلام‌شده ولی مردم در عمل چیزی را ندیدند.

وی بیان می‌کند: خواست و توقع بجای مردم شهر مرزی اروندکنار، سکونت مسئولان دستگاه‌های اجرایی در شهر محل خدمت است و در این خصوص استاندار و فرماندار ویژه آبادان نیز دستور لازم را صادر کرده‌اند اما ظاهراً گوش شنوایی نیست.

مردم  دست‌به‌قلم شدند

گفتنی است باوجوداینکه امام‌جمعه اروندکنار بارها این موضوع را از تریبون نماز جمعه مطرح کرده است ظاهراً در عمل اتفاقی نی افتاده و لذا مردم این بخش مرزی نیز در پویش مردمی و ارسال نامه‌ای خطاب به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سکونت مسئولان در این بخش مرزی را خواستار شدند.

در این نامه قیدشده: آیا این کار، فاجعه و سوءاستفاده از موقعیت کاری و خدمت‌رسانی به مردم مرزنشین نیست؟و پرسش اینجاست، بیشتر اعضای شورای شهر اروندکنار در چه شهری سکونت دارند؟

در این نامه خطاب به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان آمده است:آیا این انصاف است که تمامی مسئولان اروندکناری در پرونده کاری خود از مزایای کار در مرز و برخورداری از مزایای کار در این مناطق برخوردار باشند، ولی در شهر اروندکنار ساکن نباشند؟

گفتنی است باوجوداینکه بیش از ۲ ماه از طرح این موضوع و پافشاری مردم و امام‌جمعه اروندکنار برای تحقق این خواسته می‌گذرد اما در عمل اتفاقی و یا اقدام و عملی انجام‌نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.