شهرکرد- امام جمعه شهرکرد گفت: مسئولین با نوع رفتار دیپلماسی خود بهانه دست دشمن می‌دهند و دشمن را جری می‌کنند که در این صورت سنگ‌اندازی دشمن هم بیش‌تر می‌شود.

 دوران دفاع مقدس یک گنج است/ مسئولین با رفتار دیپلماسی خود بهانه دست دشمن می دهند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی برگزار شد اظهار کرد: جنگ تحمیلی به این دلیل اتفاق افتاد که دشمن متوجه ضعف ما شده بود درحالی که مومن هیچ‌گاه نباید ضعف خود را به دشمن نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر ضعفی هم وجود دارد باید سعی کنیم آن را به قوت تبدیل کنیم، ادامه داد: متاسفانه امروز در کشور عکس این موضوع در حال اتفاق افتادن است و ضعف‌های نداشته مطرح می‌شوند درحالی که نقاط قوت به رخ دشمن کشیده نمی‌شود.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مسئولین با نوع رفتار دیپلماسی بهانه دست دشمن می‌دهند و دشمن را جری می‌کنند که در این صورت سنگ‌اندازی دشمن هم بیش‌تر می‌شود.
نکونام با اشاره به اصرار بی‌دلیل مسئولان بر مزایای برجام، گفت: برجام دستاوردش برای دشمن بسیار بیشتر بود تا برای ما، حرکت پرشتاب ما در صنعت هسته‌ای، آب سنگین و غنی‌سازی متوقف شد و این همان چیزی است که دشمن سال‌ها در پی آن بود. دستاوردهای ما با آنچه که از دست دادیم قابل قیاس نیست.

این مسئول اضافه کرد: گفتند تمام تحریم‌ها را برمی‌داریم، همه می‌دانند که تحریم‌ها پابرجاست و ممکن است در حد جزیی رفع شده باشد اما این هدف مذاکرات نبود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری دستاوردهای نه چندان مفید برجام را برشمرد و خاطرنشان کرد: می‌گویند سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم، رفت‌وآمد کشتی‌ها را تسهیل کردیم، زمینه سرمایه‌گذاری‌های خارجی را در کشور فراهم کردیم، درست اما نتیجه‌اش برای کشور چه بوده‌است، آیا رکود شکسته، اقتصاد رونق گرفته و مردم رفاهی که باید را در زندگی دارند. افتخارشان افزایش فروش نفت است، این که افتخار ندارد، اقتصاد مقاومتی مطرح شد تا از وابستگی به نفت کاسته شود.

نکونام تفرقه‌های درون استانی را نگران‌کننده دانست و گفت: در استانی که مردم ولایی و مؤمن دارد، مردمی که دلشان برای نظام، انقلاب و شهدا می‌تپد، برخی به‌خاطر منافع شخصی و حزبی خود مرتب بر طبل تک‌روی‌ها، تفرقه و اختلاف می‌کوبند.

وی اضافه کرد: این‌ موضوعات به‌خصوص با نزدیک بودن انتخابات بیشتر شده و افراد مشغول یارگیری‌ هستند، مقداری از آن طبیعی است اما بیشتر از آن به شکاف‌هایی مبدل می‌شود که به نفع استان نیست، مسؤولان باید وحدت داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دفاع مقدس، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس و آنچه در این دوران اتفاق افتاد یک گنج است، این گنج باید استخراج شود و آحاد جامعه از آن بهره‌مند شوند.

نکونام ادامه داد: دوران جنگ و روایت آن مدام باید زنده باشد و چراغ راه همه ما قرار بگیرد.

وی با اشاره به ۲۲ اسفندماه روز گرامیداشت شهدا و وظیفه همگان در تجلیل از خانواده‌های شهدا، اظهار کرد: شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنان بر ما منت دارند و همه ما باید خدمتگزار آن‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با استناد به آیه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه و موضوع جهاد در راه خدا، گفت: مجاهد کسی است که در راه خدا جدّ و جهد کند و وظایف الهی را به خوبی انجام دهد.

نکونام ادامه داد: جهاد در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی قابل تقدیر است. کسی که دشمنان خدا را از سر راه مردم و مظلومین برمی‌دارد، در جبهه فرهنگی مقاومت می‌کند، در حوزه اقتصاد، کار دشمن را خنثی می‌کند و به زندگی مردم رونق می‌بخشد، مجاهد است.

وی با بیان اینکه کسی که ایمان می‌آورد، باید مجاهد باشد تا به مقصد برسد، تشریح کرد: کسی که جهاد می‌کند ممکن است در این راه هزینه‌هایی متقبل شود، گاه جان و مال خود و گاه آبروی خود را در راه خدا می‌دهد، این معامله با خداست و نتیجه آن بهشت است.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: جهاد باید تنها در راه خدا باشد، نه برای منافع شخصی و نه برای منافع حزبی، زمانی انسان رستگار می‌شود و بهشت نصیبش می‌گردد که جهادش در راه خدا باشد، پس باید به زندگی خود رنگ خدایی ببخشیم و با پروردگار معامله کنیم.

نکونام عنوان کرد: سال رو به پایان است و زمان آن رسیده که از خود بپرسیم سالی ایستا داشته‌ایم یا سالی جهشی، روند رو به رشد داشته‌ایم یا متوقف مانده‌ایم، چه خدمتی به جامعه کردیم، چه خلقیات بدی را از خود دور کردیم و چه خدمتی به دین داشته‌ایم.

وی افزود: مؤمن توقف ندارد، مؤمن حتما امروزش با دیروز و امسالش با سال قبل متفاوت است.

امام جمعه شهرکرد همچنین دوری از خرافات را در چهارشنبه آخرسال ضروری دانست و افزود: مبادا مهمترین سرمایه‌ خود یعنی سلامتی را برای این خرافات از دست بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.