نمایند لی فقیه در استان و امام جمعه مشهد بیان کرد: دشمن در واقع از اسلامی متنفر است که مردم را از وابستگی به استکبار جدا کند و سلطه استکبار را به آنها قطع کند و این اسلام در نظام اسلامی ما وجود دارد.

دشمن با اسلام ضد استعماری مشکل دارد/فضای مجازی ضایعه است

به گزارش قدس آنلاین سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس بیان کرد: فکر می کنید استکبار با چه نوع اسلامی مشکل دارد؟

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه دیدار خبرگان از نوآوری‌های خاص و جامعیت ویژه برخوردار است، خاطرنشان کرد: ایشان در مورد استکبارستیزی نکته‌ای را اشاره کردند که بکر بوده و آن این است که آنقدر ما می‌گوییم آمریکا و استکبار با ما دشمنی دارند با چه چیز ما آنها دشمنی دارند؟ ایشان گفتند اینها با یک نوع اسلام دشمن هستند و آن این نوع از اسلام است که ما آن را در دنیا به تحقق درآوردیم در واقع آنها از اسلامی متنفر هستند که مردم را از وابستگی به استکبار جدا کند و سلطه استکبار را به آنها قطع کند و این اسلام در نظام اسلامی ما وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما در قرآن این آیه را داریم که خداوند برای کافران بر مؤمن سلطه قرار نداده و آنها با همین آیه دشمن هستند و می‌گویند که آیه‌های دیگر قرآن را بخوانید اما به این یک آیه توجه نکنید هر اسلامی که بخواهد این آیه را حذف کند آنها دشمنی با آن ندارند اما اسلامی که در آن این آیه قرآن است بر ضد آن هستند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: ما انقلابی را برپا کرده‌ایم که بر مبنای این آیه قرآن با کفر می‌جنگد اما آنها با اسلامی  که این آیه را ندارد دشمنی ندارد در عربستان سر از بدن انسان‌ها جدا می‌کنند و آنها دشمنی با آن ندارند و این اسلام را قبول دارند و کاری هم با آن ندارند و مشاوره نظامی و اسلحه هم به آن می‌دهند و با دشمنان آن هم می‌جنگد اما با اسلام انقلاب ما مشکل دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: انقلاب ما حاصل اسلامی است که ۱۵ سال رهبر آن ایستادگی کرد و پشت سر آن مردم جان، خون و جوان داده و می‌دهند و به هزاران فشار و سختی و محرومیت تن می‌دهند تا این انقلاب و اسلام بماند و استکبار دشمن این هستند.

ضایع فرهنگی در فضای مجازی

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ضایعات فرهنگی کشور خود را در هر عرصه‌ای و در برابر هر منکری از بین ببریم مسئله فسادزدگی فضای مجازی و توسعه فحشا در آن به طوری است که به ما برای برطرف کردن آن حالت استیصال دست می‌دهد.

وی تأکید کرد: اگر یک پدر و مادر همه ارتباطات فرزند خود را تحت نظر بگیرند اما باز هم موبایل‌هایی که در دست آنها است فساد زیادی را به آنها نشان داده و جای ارزش را با ضد ارزش عوض کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یک پدر چگونه می‌تواند چادر به سر دخترش کند در حالی که در فضای ولنگار فرهنگی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شکل گرفته ارتباط با پسر جوان را ارزش می‌داند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: همانطور که ما اگر یک لیوان سم در دست فرزندمان باشد نمی‎گذاریم آن را سر بکشد باید گفت موبایلی که دست آنها است و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که به واسطه این موبایل به آنها دسترسی دارد برای عفت و دین فرزندان ما از یک لیوان سم خطرناک‌تر است.

وی با بیان اینکه نمی‌شود که ما جامعه را در فضای مجازی رها کنیم، تأکید کرد: در جوامعی که با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مخالفت می‌شد و آن را به عنوان ارتجاع و حرکت ضد آزادی مطرح کردند هم اکنون به فسادی رسیده‌اند که همه چیز را می‌سوزاند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بیش از یکسال است که به ما وعده فیلترینگ هوشمند داده شده است اما به دنبال آن نرفته‌اند اما ما باید  بتوانیم با استعدادهای درخشانی که در حوزه فناوری اطلاعات داریم به جنگ مشکلاتی برویم که هم اکنون در فضای مجازی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.