زاهدی با اشاره به برنامه کمیسیون متبوعش برای پیگیری استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جلسه روز سه شنبه، گفت: اگر آقای وزیر قول دهند مواردی که در سطح ملی و به نفع فرهنگیان مطرح است را پیگیری کنند استیضاح را به صلاح نمی دانم.

پیگیری استیضاح دانش آشتیانی سه شنبه هفته جاری در کمیسیون/ برگزاری این جلسه به شرط دو شیفته نبودن صحن علنی

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با قدس آنلاین در خصوص روند پیگیری استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون متبوعش گفت: قرار است جلسه استیضاح سه شنبه هفته جاری در کمیسیون با حضور وزیر برگزار شود؛ البته طبیعتا تشکیل این جلسه منوط به این است که صحن علنی دوشیفته نباشد و جلسات عادی کمیسیون ها طی روال عادی برگزار شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان استیضاح کننده مطالبات بحقی از وزیر آموزش و پرورش دارند، اظهار داشت: معتقدم اگر آقای دانش آشتیانی در مورد مسائلی که در سطح ملی مطرح است نه مسائل محلی و منطقه ای مطالبات را پیگیری کنند، یقینا هم به نفع فرهنگیان و هم به نفع وزرات خانه خواهد بود؛ لذا در صورت تحقق مطالبات ملی فرهنگیان استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به صلاح نمی دانم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص آخرین روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان نیز با اشاره به فعالیت کارگروه های مجزای تشکیل شده در این مورد نیز بیان داشت: پیگیری ها از طریق دستگاه های امنیتی از جمله قوه قضائیه، وزرات اطلاعات، دیوان محاسبات  و خودِ صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه دارد، باید گفت این بزرگترین تحقیق و تفحص مجلس است و کارِ سنگینی است.

وی در عین حال اظهار داشت: گزارش جدیدی واصل نشده است و تا کنون همان ۱۱ هزار تخلفی که دستگاه های زیربط به آن رسیده اند، مطرح بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.