اصفهان- رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵ درصد به ظرفیت اقامتگاه‌های گردشگری استان اضافه شده است، گفت: استان اصفهان در بحث ظرفیت‌های اقامتی و تأسیسات گردشگری مقام نخست را در کشور دارد.

اصفهان در ظرفیت گردشگری بوم‌گردی رتبه نخست را دارد

به گزارش قدس آنلاین، مناطق بوم‌گردی اصفهان نسبت به سال گذشته افزایش ۳ و نیم برابر  رشد داشته و ۱۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان اصفهان میزبان مسافران نوروزی هستند. رئیس اتحادیه هتلداران استان اصفهان درباره توسعه بوم‌گردی در سطح استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان از نظر ظرفیت‌های اقامتی و تأسیسات گردشگری دارای تنوع زیادی است که از این منظر در کشور پیشتاز بوده و رتبه نخست کشوری را دارد.

وی با اشاره به توسعه بوم‌گردی در ۲۳ شهرستان استان اصفهان بیان کرد: در طول ۲ سال گذشته مجوزهای لازم برای گسترش گردشگری بوم‌گردی در مقاصد مختلف گردشگری در سطح استان اعم از شهرستان‌ها و روستاها و مناطق نمونه گردشگری صادر شده است.

مهدی نریمانی اضافه کرد: گستردگی بحث اقامت در مقاصد متنوع گردشگری در استان اصفهان، سبب کاهش بار ترافیک گردشگر در شهر اصفهان و تقسیم و توزیع گردشگر در مناطق مختلف استان می‌شود که امیدواریم با زیرساخت‌های فراهم شده، شاهد توسعه بوم‌گردی در سطح استان باشیم.

وی همچنین درباره رشد حضور گردشگر در استان اصفهان و تقویت اقتصاد گردشگری گفت: قطعاً چرخه اقتصاد گردشگری، تنها مبحث اقامتی نبوده، بلکه پذیرایی، بازار، مراکز تاریخی و تفریحی و خدمات گردشگری در توسعه اقتصاد گردشگری تأثیرگذار است که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌تواند به این مهم کمک کند.

نریمانی با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری و هتلداری تصریح کرد: در بند ب ماده ۱۱ برنامه ششم توسعه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، آماده است که تأسیسات گردشگری از قوانین نظام صنفی جدا دیده شود که این ظرفیتی را برای حضور پررنگ بخش خصوصی در حوزه گردشگری و هتلداری را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا جامعه هتلداران استان اصفهان تشکیل شده است، گفت: هماهنگی و حمایت از حقوق بخش خصوصی، بالا بردن سطح علمی و اطلاعات تخصصی این بخش، هماهنگی در خصوص نظارت و برنامه‌ریزی، بالا بردن سطح کیفی ارائه خدمات بخش خصوصی، برگزاری دوره‌های آموزشی و انسجام بخش خصوصی در حوزه گردشگری از جمله محورهای اصلی است که از سوی جامعه هتلداران در تعامل با بخش خصوصی در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.