بجنورد- یکی از داوران پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی گفت: آثار شاعران خراسان شمالی قابل رقابت با شاعران کشوری است و این اشعار به لحاظ کیفی رشد چشمگیری داشته است.

آثار شاعران خراسان شمالی قابل رقابت با شاعران کشوری است

به گزارش قدس آنلاین، ابوطالب مظفری اظهار کرد: طی داوری آثار جشنواره شعر خراسان شمالی، به اشعار خوبی برخورد کردم که به لحاظ فنی و محتوایی از جایگاه بالایی برخوردار بودند.

مظفری افزود: به خصوص عاشقانه سرایی هایی که به این جشنواره ارسال شد، تازگی داشت و اشعار، مخاطب را وادار به درنگ و تأمل می کرد.

وی تاکید کرد: این مهم نشان دهنده رشد کیفی شعر جوان خراسان شمالی در سال های اخیر است.

مظفری افزود: برخی از اشعار شرکت داده شده در پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی دارای سطحی بالا و قابل رقابت در جشنواره های کشوری است.

داور پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی سطح کیفی اشعار بخش کلاسیک را خیلی خوب توصیف کرد.

مظفری تصریح کرد: جشنواره استانی باید ویژگی های خاص خود را نیز داشته باشد، به نحوی که آثار، اقلیم و فرهنگ آن منطقه را انعکاس دهند.

وی با اشاره به اینکه این امر در آثار شاعران خراسان شمالی کمتر دیده شد، تاکید کرد: باید اقلیم و فرهنگ خاص منطقه در اشعار نفوذ کند تا روشنگر موضوعاتی باشد که برای شاعر از آن منطقه حائز اهمیت است.

آثار شاعران خراسان شمالی نشان از بالندگی ادبیات این استان دارد

یکی دیگر از داوران این جشنواره نیز با اشاره به ارتقای جایگاه ادبیات خراسان شمالی در سال های اخیر، اظهار کرد: آثار شاعران خراسان شمالی نشان از بالندگی ادبیات این استان دارد

کمال شفیعی با اشاره به داوری اشعار رسیده به پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی در بخش آزاد، گفت: کیفیت آثار در مقایسه با سال های گذشته با افزایش روبرو بود.

شفیعی جشنواره شعر خراسان شمالی را با اعتبار آثاری که به این جشنواره ارسال شده است را بیانگر ارتقای جایگاه ادبیات این استان دانست.

وی تصریح کرد: ادبیات خراسان شمالی در آینده حرف های بسیاری در کشور خواهد داشت، چرا که اشعار شاعران آن توانسته است ادبیات این استان را در کشور مطرح کند.

شفیعی با تاکید بر اینکه جشنواره شعر خراسان شمالی به هدف خود دست پیدا کرده است، تاکید کرد: آثار شاعران خراسان شمالی نمادِ بالندگی ادبیات این استان است.

داور پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی در بخش آزاد با اشاره به اینکه برخی آثار برای رسیدن به سطح ادبیات کشوری فاصله دارد، گفت: برای تحقق این مهم در خراسان شمالی، گام های بلندی برداشته شده است که نویدبخش روزهای خوب در حوزه ادبیات است و جای تبریک دارد.

شفیعی عنوان کرد: خراسان شمالی شاعران جوانی دارد که تلاش های آنان نشان می دهد به دنبال ارتقا و رشد آثار خود هستند.

وی برگزاری کارگاه های ادبی و نشست های تخصصی در طی سال را در شکوفایی استعدادهای شاعران جوان حائز اهمیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی با استمرار فعالیت های صورت گرفته در زمینه بالندگی ادبیات استان، نقش مهمی را ایفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.