مشهد- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی مستلزم مشارکت حداکثری مردم، به ویژه جوانان در توسعه تولید ملی است.

نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی مستلزم مشارکت حداکثری مردم است

به گزارش قدس آنلاین، علی آقامحمدی در بخش دوم نشست رویش فرهنگ که در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، به بررسی موضوع «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی» پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به ضرورت اجرایی شدن سند چشم انداز بیست ساله کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سند نهایی چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افق روشن ایران را در ١٤٠٤ هجری شمسی ترسیم کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: براساس این سند راهبردی، ایران کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، باهویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین‌الملل خواهد بود.

پیشرفتهای سند چشمانداز ۲۰ ساله

وی ادامه داد: «برخورداری از دانش پیشرفته، توانایی در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی» و «امن، مستقل و مقتدر با سامانه دفاعی مبتنی بر بازدارندگی همه جانبه و پیوستگی مردم و حکومت»، دو بند از بندهای سند چشم انداز است که شاید بیش از بخشهای دیگر به سمت تحقق پیش رفته باشد.

سخنران هشتمین نشست رویش فرهنگ گفت: در متن سند چشمانداز نیز بر ویژگیهایی نظیر «فعال، مسئولیت پذیر، ایثارگر، مؤمن، رضایت‌مند، برخوردار از وجدان کاری، انضباط، روحیه تعاون و سازگاری اجتماعی، متعهد به انقلاب و نظام اسلامی و شکوفایی ایران و مفتخر به ایرانی بودن»، تأکید شده است.

وی افزود: اگر چشم انداز بیست ساله در کشور به صورت کامل اجرایی شود، یقیناً اقتصاد نیز پیشرفت خودش را خواهد کرد و با اقتصاد فعال و قوی می‌توان اسلام را توسعه داد.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی در چشم‌انداز بیست ساله به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بستگی دارد، ابراز کرد: سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد و بهبود شاخصهای اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشمانداز بیست ساله و با رویکرد جهادی توسط رهبر معظم انقلاب ارائه شده است، لذا همه مردم و مسئولان برای رسیدن به این هدف باید تلاش کنند.

آقامحمدی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در برابر تهدیدات و مخاطرات مقاوم باشد و هوشمندانه از تحولات فناورانه و اقتصادی دنیا برای پویایی و رشد اقتصادی کشور استفاده کند. اگر اتفاقی در ساختار اقتصادی کشور رخ دهد، اقتصاد مقاومتی می‌تواند شرایطی را مهیا کند که سیستم تاب آوری لازم را داشته باشد و اقتصاد را در مسیر تعادلی جدید قرار دهد.

به گفته آقامحمدی، جنگ اقتصادی باید عاملی در راستای تغییرات اساسی برای قطع وابستگی به درآمدهای نفتی باشد که مستلزم مشارکت حداکثری مردم، به ویژه جوانان در توسعه تولید ملی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.