آیات عظام، مکارم شیرازی، نوری همدانی و علوی گرگانی بر لزوم محور قرار گرفتن فهم و عمل به قرآن در تمام جلسات قرآن به خصوص مسابقات تأکید کردند.

تاکید مراجع تقلید بر لزوم محوریت مفاهیم قرآنی در مسابقات قرآن

 به گزارش «قدس آنلاین»، آیت‌الله حسین نوری همدانی  از مراجع عظام تقلید صبح  پنج شنبه ۱۹ اسفندماه در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضای ستاد برگزاری سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: سازمان اوقاف با حرکت در این مسیر، نقش بسزایی در توسعه فرهنگ قرآنی دارد.

آیت الله نوری همدانی افزود: علامه طباطبایی که سه سال توفیق شاگردی او را داشتم یکی از مهم‌ترین تفاسیر قرآنی را به رشته تحریر درآورده و در مکتوبات خود، به اهمیت تفکر و تدبر در قرآن تاکید کرده است.

این مرجع تقلید گفت: لازم است در قالب انجام فعالیت‌هایی همچون مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، زمینه توجه به معنا و مفاهیم کلام وحی را فراهم کنیم زیرا این مسئله اهمیت بیشتری نسبت به سایر کارها دارد.

وی افزود: دنیا تشنه معارف ناب قرآن است و سازمان اوقاف می‌تواند در قالب‌های گوناگون و با استفاده از فرصت برگزاری مسابقات قرآنی به این امر اهتمام داشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی انقلاب اسلامی را بسترساز فعالیت‌های گسترده قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز طی این سال‌ها عملکرد مثبتی داشته و هر سال، شاهد ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های این سازمان هستیم.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازینیز در دیدار  در دیدار حجت‌الاسلام  والمسلمین محمدی  با اشاره به اهمیت فعالیت در زمینه قرآن اظهار کرد: دنیای امروز  به عقیده ما تشنه یک مذهب دارای فرهنگ متعالی است و از مادی‌گری خسته شده‌ است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: فرهنگ قرآنی در بین مذاهب، فرهنگی است که می‌تواند روح تشنه مردم را سیراب کند بنابراین هر اندازه کار قرآنی انجام دهیم به این درخواست و تقاضا پاسخ می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در دوران کنونی هجمه علیه قرآن بسیار فراوان است، گفت: عده‌ای از مزدورانی هستند که هجمه‌هایی به قرآن وارد می‌کنند که به دلیل مسائل سیاسی است، زیرا اسلام در دنیا در حال پیشرفت است به ویژه از زمانی که انقلاب اسلامی ظهور کرده، قرآن ستیزی افزایش پیدا کرده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: هر اندازه کار قرآنی کنیم جوابی برای سخنان بی‌اساس دشمنان علیه شیعیان است.

وی تأکید کرد: باید در تمام جلسات به این امر توجه شود که هدف از حفظ و قرائت قرآن فهمیدن معانی و عمل به قرآن است.

صاحب تفسیر نمونه، ضمن ابراز خرسندی از دعوت کشورهای دیگر برای شرکت درمسابقات  قرآنی گفت: این امر سبب می‌شود از نزدیک این جلسات را مشاهده کنند. پیش از انقلاب قرآن حتی در حوزه‌ها مهجور بود ولی قرآن پس از انقلاب در حوزه‌ها آب و رنگ دیگری گرفته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد:‌ جلسات تفسیر قرآن در حوزه برگزار می‌شود با وجود آنکه تفاوت کرده ولی هنوز در اول خط هستیم و باید در نظر داشت قرآن دریایی ناپیدایی است.

وی افزود: هنوز مطالبی است که در تفسیر نمونه می‌توان نوشت و هر زمان به سوی قرآن برویم موارد جدیدی است که می‌توان آنها را کشف کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی نیز در دیدار با دست‌اندرکاران مسابقات قرآن کشور گفت: پیش از آنکه دشمنان موضوعات مد نظر خود را در نسل امروز و آینده بگنجانند، باید با استفاده از فرهنگ قرآنی زمینه تربیت صحیح را برای آنها فراهم کنیم و فرزندانمان را از خطرها و آسیب‌ها مصون بداریم

 سی وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سال آینده از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.