۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 511922

ساری- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر گفت: با اجرایی کردن طرح های ایمن سازی رودخانه های «برزو» و «بزپل» احتمال بروز خسارت های جانی به صفر درصد و خسارت های مالی به حداقل رسیده است.

رودخانه های بهشهر ایمن شدند
به گزارش قدس آنلاین، علی باقری ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت هفته منابع طبیعی برگزار شد، با اشاره به خساراتی که در گذشته وقوع سیل به مردم استان وارد کرده، اظهار کرد: ایمن سازی رودخانه ها در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایمن سازی رودخانه برزو در فراش محله بهشهر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شد، ادامه داد: همچنین بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هم جهت ایمن سازی رودخانه بزپل اختصاص یافت تا خسارت های جانی با انجام این امور به صفر رسیده و حداقل خسارت مالی را در پی خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر ادامه داد: زراعت چوب در بهشهر و در عرصه های مختلف اراضی شیب دار روستایی با قوت دنبال می شود.

وی ادامه داد: در این بخش و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغال دو اقدام زیست محیطی با هدف افزایش بازدهی در اراضی شیب دار و کاشت درختان مثمر و همچنین زراعت چوب با قوت دنبال می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر گفت: امسال  ۱۸ هکتار فعالیت زیست محیطی و ۴۰ هکتار زراعت چوب در بهشهر در دستور کار است تا با جلوگیری از قاچاق چوب، فرهنگ کاشت درخت و اشتغال زایی مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول ادامه داد: در دو سال گذشته حدود ۲۰ هزار نهال در سطح ۶۸.۵ هکتار به صورت رایگان توسط منابع طبیعی در اختیار مردم قرار گرفت که سال جاری ۱۵ هزار اصله نهال برای کشت در ۵۰ هکتار از اراضی، به صورت رایگان در بین مردم توزیع شد.

به گفته باقری در بخش گردشگری و اکوتوریسم هم منابع طبیعی با دقت فراوان وارد شده است و در سال جاری ۱۷ هزار هکتار از منابع طبیعی و جنگلی سالارتپه به شهرداری واگذار شده و طرح اکوتوریسم منطقه "سنگ نو" بهشهر در حال تدوین و کتابچه است تا براساس زمان بندی اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه کمترین آتش سوزی را در سطح منابع طبیعی بهشهر در سال‌های اخیر داشته‌ایم، گفت: در بازه ای از زمان، بهشهر کانون آتش سوزی کشور بود که آتش سوزی ۲۰۰ هکتار از منابع طبیعی در طول سال‌های ۸۸ تا ۸۹ اتفاق افتاد اما اکنون به حداقل ممکن رسیده و تنها آتش سوزی سطحی در سطح بهشهر داریم.

باقری افزود: این مهم با همت کارهای ترویجی انجام شده اتفاق افتاده است و که تأثیر فراوانی در کاهش حریق داشته‌ایم و باید بدانیم که جنگل بانان و حافظان اصلی جنگل‌ها، روستاییان ما هستند و همچنین در قاچاق هم حداقل‌ترین قاچاق را داریم که از استان همجوار و یا شهرستان‌های دیگر است.

وی گفت: ۱۳۸ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان مازندران در بهشهر واقع شده است که عرصه منابع طبیعی و ملی مختص به کارکنان اداره منابع طبیعی و این اداره نیست و برای آحاد جامعه است که نیازمند عزم ملی برای حفظ و نگهداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.