رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که واشنگتن بر بغداد فشار وارد می کرد تا از هماهنگی بغداد با دمشق برای مبارزه مشترک با تروریسم جلوگیری کند.

تلاش آمریکا برای جلوگیری از هماهنگی بغداد-دمشق در مبارزه ضد داعش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، رئیس پارلمان عراق در سخنانی از اقدامات کارشکنانه آمریکا در روند مبارزه با تروریسم انتقاد کرد.

در همین راستا، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق تاکید کرد: واشنگتن بر بغداد فشار وارد می کرد تا از هماهنگی بغداد با دمشق برای مبارزه مشترک با تروریسم جلوگیری کند.

وی در ادامه تصریح کرد: نیروهای عراقی پس از آزادسازی موصل به سمت الحویجه (واقع در استان کرکوک) خواهند رفت تا عناصر داعش را از این منطقه بیرون کنند. عناصر مسلح داعش پس از دیدن تحولات میدانی در موصل، در حال فرار از الحویجه هستند.

در هفته گذشته نیز یک منبع نظامی در استان کرکوک اعلام کرد داعش اکثر نیروهایش را از بخش های تابعه شهر حویجه در جنوب غرب کرکوک خارج و به ارتفاعات حمرین منتقل کرده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: داعش دهها عنصر مسلح را به طرف خطوط تماس نیروهای امنیتی در ارتفاعات حمرین، بخش عَلَم، میدان های علاس و عجیل در شمال استان صلاح الدین منتقل کرده است.

یادآور می شود گروه تروریستی داعش از ژوئن سال ۲۰۱۴ (خرداد ۱۳۹۳) تاکنون شهر الحویجه در جنوب غرب کرکوک را در کنترل دارد و نیروهای نظامی عراقی خود را برای بازپس گیری آن آماده می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.