کرمان- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای مقابله با تورم تصمیم گرفت روزه دو ساله بگیرد و تورم را به حداقل برساند.

دولت با روزه دو ساله تورم را به حداقل رساند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا فیاض ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کرمان با بیان اینکه وضعیت صنعت استان قابل قبول است، اظهار کرد: در راستای تکمیل زنجیره فولات چندکار در حال انجام است که طی دو سال آینده به نتیجه می رسد.

وی با بیان اینکه از افتتاح ۲۶ طرح در حوزه صنعت و معدن در کشور، دو مورد متعلق به کرمان اختصاص داشت، اظهار کرد: فعالیت واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل در استان توسعه مطلوب داشته و تعداد قابل توجهی از واحدها از تسهیلات استفاده کرده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به اقدامات صورت گرفته برای خروج از رکود اشاره کرد و گفت: به دلیل تورم شدیدی که داشتیم باید دو اقدام صورت می گرفت یعنی یا تورم متوقف می شد یا ادامه می یافت که سیاست دولت بر این قرار شد که روزه دو ساله گرفته و تورم را به حداقل برساند.

وی با اشاره به اینکه چندماه است تورم زیر ۱۰ درصد است و امیدواریم چرخه کار رونق بگیرد، ادامه داد: تصمیم گرفتیم هفت هزار و ۵۰۰ شرکت کوچک و متوسط را که نیمه تعطیل و مشکل دار بودند، به رونق برگردانیم و تاکنون در مجموعه ۲۳ هزار واحد در بخش های کشاورزی و صنعت به چرخه تولید برگشته اند.

فیاض با بیان اینکه بنا بود ۱۴ هزار میلیارد تومان به این واحدها کمک کنیم که از مرز این عدد عبور کرده ایم، بیان کرد: نظارت از چند طریق صورت می گیرد و ۹۵ درصد دریافت کنندگان، تسهیلات را به جا خرج کرده اند و دولت بنا دارد این کار را در سال ۹۶ ادامه بدهد.
فیاض در ادامه سفر خود به کرمان در آیین معرفی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز شرکت کرد.
فیاض در این مراسم کرمان را استانی جامع در حوزه صنعت دانست و اظهار کرد: این جامعیت وظیفه ما را در انجام وظایف محوله سنگین می کند به ویژه اینکه باید به عنوان یک دستیار در کنار استاندار فعالیت کنیم و پاسخگوی نیازها و خواسته های مردم و صنعتگران باشیم.
وی با بیان اینکه باوجود افتخار به دستاوردهای به دست آمده، انتظار داریم رکوردهای بالاتری را به دست آوریم، ادامه داد: به مدیریت جدید توصیه می کنم از ظرفیت تشکل های صنعتی، معدنی و بازرگانی استفاده کنند.
معاون وزیر صنعت به اقدامات انجام شده در کرمان اشاره کرد و گفت: در سطح کشور معدود استان هایی را داریم که بتواند در همه حوزه های صنعت، معدن و تجارت فعال باشند.
وی ادامه داد: در این استان هم صنعت مهم خودروسازی و هم انواع و اقسام معادن و مواد معدنی وجود دارد و هم اینکه در بحث بازرگانی و صنعت فرش حرفی برای گفتن دارد.

در این مراسم مهدی حسین نژاد به عنوان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان معرفی شد و خدمات محمود سلطانی زاده، مدیر کل سابق این سازمان مورد تقدیر قرار گرفت.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.