نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد باکتری‌های پروبیوتیک در ماست می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند.

درمان افسردگی با باکتری‌های پروبیوتیک در ماست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در این مطالعه متخصصان از باکتری‌های پروبیوتیک در ماست به عنوان جایگزین موثر برای داروهای درمان‌کننده افسردگی نام بردند.

محققان دریافتند باکتری لاکتوباسیلوس موجود در ماست می‌تواند با تغییر میکروبیوم روده رفتارهای افسرده‌مانند را در موش‌ها برطرف کند.

نویسندگان این مطالعه از دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا معتقدند این امکان وجود دارد که باکتری‌های پروبیوتیک همین ویژگی را برای انسان‌ها هم داشته باشند.

"آلبان گائولتیر" نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: نتایج به دست آمده در این بررسی امیدواری بزرگی است زیرا نیازی نیست هنگام سر و کار داشتن با میکروبیوم با داروهای پیچیده و عوارض جانبی آنها برخورد داشته باشیم.

مطالعات متعددی حاکی از آن است که میکروبیوم روده نقش چشمگیری در سلامت روان بازی می‌کند. به طور مثال در سال ۲۰۱۴ بررسی انجام گرفته نشان داد پروبیوتیک‌ها می‌توانند استرس و اضطراب را در بزرگسالان کاهش دهند.

در این بررسی محققان به دنبال آن بودند تا مشخص شود چگونه میکروبیوم روده در افسردگی نقش دارد. ابتدا میکروبیوم روده موش‌ها قبل و بعد از قرار گرفتن در معرض استرس مورد بررسی قرار گرفت. زمانیکه فرد مضطرب باشد احتمال آنکه دچار افسردگی شود بیشتر شود.

این تیم تحقیقاتی دریافتند استرس به کاهش باکتری لاکتوباسیلوس در روده موش‌ها منجر می‌شود و این تغییر با شروع علائم مرتبط با افسردگی همراه است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، بررسی‌های بیشتر نیز نشان داده سطح این باکتری در روده بر سطح متابولیت خون که با ابتلا به افسردگی مرتبط است تاثیر می‌گذارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.