۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 512055

فرزندان خانواده مشغول برنامه‌ریزی سفر بودند و سرانجام پدر را راضی کردند تا با هواپیما به جنوب سفر کنند و دو سه هفته‌ای به آخر سال مانده بود که پول بلیت جور شد و به یک سایت اینترنتی مراجعه کردند تا بلیت خریداری کنند و از همان روز لحظه شماری‌ها آغاز شد.

نوروز و افزایش کلاهبرداری با فروش بلیت

قدس آنلاین - فرزندان خانواده مشغول برنامه‌ریزی سفر بودند و سرانجام پدر را راضی کردند تا با هواپیما به جنوب سفر کنند و دو سه هفته‌ای به آخر سال مانده بود که پول بلیت جور شد و به یک سایت اینترنتی مراجعه کردند تا بلیت خریداری کنند و از همان روز لحظه شماری‌ها آغاز شد.

سرانجام روز موعود فرا رسید و چهار عضو خانواده با شادمانی تمام راهی فرودگاه شدند و پدر خانواده با اطمینان خاطر کارت‌ها شناسایی را روی پیشخوان پرواز گذاشت؛ اما کارمند شرکت هواپیمایی گفت بلیتی برای آن‌ها رزرو نشده است. پدر خانواده کپی گرفته شده و شماره پیگیری‌هایی را که سامانه اینترنتی در زمان خرید بلیت در اختیار آن‌ها قرار داده بود ارایه کرد اما باز هم همان جواب را شنید و پس از مراجعه به دفتر شرکت هواپیمایی معلوم شد صفحه اینترنتی که آن‌ها از طریق آن بلیت تهیه کرده بودند جعلی بوده و آن‌ها راهی جز برگشت به خانه نداشتند.

آنچه گفته شد نمونه‌ای از کلاهبرداری‌هایی است که معمولاَ در ایام پیک سفر مانند تعطیلات نوروز یا تابستانی رخ می‌دهد. فناوری‌های نوین از قبیل اینترنت مزایای فراوانی دارند اما عده‌ای فرصت طلب از ناآگاهی مردم سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری اینچنینی می‌کنند.

در این ایام دو نوع کلاهبرداری از همه رایج‌تراست، یکی ساختن درگاه‌های پرداخت جعلی برای دریافت اطلاعات کارت بانکی افراد و سپس خالی کردن حساب آن‌ها که به آن فیشینگ می‌گویند و دیگری ساختن صفحات مشابه آژانس‌های فروش بلیت و تور مسافرتی که در این صورت بلیت‌های رزرو شده و یا تور فروخته شده قلابی است و وجود خارجی ندارد.

برای گرفتار نشدن در دام این کلاهبرداران به نشانی سایت توجه کنید که https باشد و پس از اطمینان از اصالت سایتی که انتخاب کرده‌اید اقدام به پرداخت وجه نمایید، این در حالی است که بهتر است از صفحه کلید مجازی موجود در سایت برای وارد کردن ارقام و شماره‌های کارت استفاده شود.

بررسی نشانی‌ها یا شماره‌ تلفن‌های اعلامی از سوی سایت موردنظر از دیگر راه‌های تشخیص سایت‌های جعلی است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.