استاندار خراسان جنوبی با عذرخواهی از مردم این استان بابت حواشی به جود آمده در روزهای گذشته در پی یک سخنرانی ‌گفت: به هیچ وجه قصد توهین به فرهنگ و آداب مردم خراسان جنوبی را نداشته‌ام.

استاندار خراسان جنوبی از مردم عذرخواهی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی‌اکبر پرویزی در جمع خبرنگاران رسانه‌های مکتوب استان اظهار داشت: هیچ مسئول و مدیری نمی‌تواند ادعا کند مسیری که می‌رود یا سخنانی که به زبان جاری می‌کند عاری از خطا و اشتباه است و اگر هم شخصی این گونه ادعا کند قطعاً دچار توهم و خطا است.

وی افزود: همه ما انسانیم و نمی‌توانیم عاری از خطا و اشتباه باشیم من هم گفته‌ام که صداقت و شهامت عذرخواهی در مورد مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد را دارم و در این موضوع هم به هیچ وجه قصد توهین به فرهنگ و آداب مردم خوب و متدین استان خراسان جنوبی را نداشته‌ام و تنها مثالی را در مورد آداب و رسوم مناطق و اقوام گفتم که قطعاً منظورم رسوم مردم این منطقه نبوده و چنانچه باعث رنجش مردم شریف و متدین استان شده عذرخواهی کرده و حتماً در فرصت مناسب توضیحات بیشتری خواهم داد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در 20 روز گذشته حواشی زیادی پیرامون برخی سخنانی که در جمع هنرمندان گفته شده بود ایجاد شده اما بنده به دلیل حفظ آرامش در بین مردم و از دست ندادن فرصت خدمت به آنان به هیچ یک از آنها واکنش نشان ندادم.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم فضایی فراهم شود تا بتوانم توضیحاتی راجع به برخی حواشی که ایجاد شده بدهم افزود: پرداختن به حواشی، فرصت خدمت را از مسئولان می‌گیرد و این ظلم بزرگی است به مردم شریف و متدین استان خراسان جنوبی به همین دلیل در 20 روز گذشته تلاش کردم تا سکوت کنم.

وی با بیان اینکه اگر فرصت ارائه توضیحات بیشتر فراهم می‌شد شاید این سوء برداشت‌ها شکل نمی‌گرفت افزود: بعضی اخباری که از نشست با هنرمندان در رسانه‌ها منعکس شد بیانگر مطلب گفته شده نبود چرا که هیچ‌گاه قصد بی‌احترامی به فرهنگ‌ها و یا آداب و رسوم مردم متدین و ولایتمدار خراسان جنوبی و حتی خراسان شمالی را نداشته‌ام.

مقام عالی دولت در استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از آن جلسه برخی ویژگی‌ها به بنده نسبت داده شد که هیچ تناسبی با روحیات و ویژگی‌های بنده نداشته و ندارد، اما فضای سیاسی و برداشت‌های شخصی که بعد از موضوع به ویژه در فضای مجازی ایجاد شد سبب برخی برداشت‌های نادرست و موضع گیری‌هایی شد که سبب به وجود آمدن حواشی بسیار زیادی شده است.

پرویزی با اشاره به اینکه به فرهنگ و آداب و رسوم مردم متدین این استان اعتقاد قلبی دارم افزود: قصد ما مسئولان خدمت به مردم و فراهم کردن شرایط بهتر برای توسعه و پیشرفت استان است نه ایجاد رنجش خاطر و آزرده کردن خاطر مردم شریف استان است.

وی ادامه داد: با تمامی حواشی و مسائلی که در 20 روز اخیر اتفاق افتاد تلاش کردیم تا بیشتر از گذشته به امور مرتبط با توسعه استان پرداخته و فرصت تلاش و خدمت را ازدست ندهیم که خداوند نیز توفیق این امر را حاصل کرده است.

تلاش خواهیم کرد تا با نهایت توان در راستای خدمت به مردم تلاش کنیم

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر مشکلی هم وجود داشته برخی باید پدری کرده و مشکل را برطرف می‌کردند افزود: تلاش خواهیم کرد تا با نهایت توان در راستای خدمت به مردم تلاش کنیم تا مدیون مردم شریف استان خراسان جنوبی نباشیم.

پرویزی خاطرنشان کرد: هیچ وقت در طول این مدت به خاطر نسبت‌های دروغی که به بنده داده‌اند رنجش و کدورتی به دل نگرفته‌ام و به همین خاطر نیز سکوت کرده‌ایم تا فرصت خدمت از دست نرود این در حالی است که برخی افراد این سکوت را بی‌اعتنایی تصور کرده‌اند در حالی که به هیچ وجه این‌گونه نبوده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تا روزی که در این استان خواهم بود هیچ شکایتی نسبت به هیچ شخصی نخواهم کرد افزود: با هرگونه تجمع حامیان دولت در استان مخالفیم و اجازه اردوکشی به کسی را نیز نداده و نخواهیم داد چرا که فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ وحدت و جلوگیری از دو قطبی شدن جامعه باید نصب‌العین همه قرار گرفته و به آن عمل کنند.

پرویزی ادامه داد: استاندار به عنوان رئیس شورای تامین استان می‌تواند در صورت ضرورت و تشخیص نسبت به برخی موارد در ادارات و مجموعه‌های مرتبط تذکر لازم را بدهد این در حالی است که مطابق با آخرین ارزیابی‌هایی که صورت گرفته فرمانده انتظامی استان به همراه کارکنان خدوم این مجموعه در اکثر زمینه‌ها و رسالت‌های کاری خود نهایت تلاش و خدمت به مردم به انجام رسانده‌اند.

وی به موضوع جلوگیری استاندار از برگزاری یادواره‌های شهدا در استان اشاره کرد و افزود: این خبر کذبی بود که از زبان استاندار در برخی رسانه‌ها مطرح شد چرا که ما نه تنها تاکید بر برگزاری یادواره‌های شهدا کردیم بلکه نظیر توصیه‌هایی که در مورد دهه فجر و هفته دولت می‌کنیم و  تاکید کردیم که این یادواره ها باید به صورت اثربخش و با حضور چهره‌های تاثیرگذار نظام برگزار شود تا اثرگذاری لازم فرهنگی و اجتماعی را داشته باشد.

مقام عالی دولت در استان خراسان جنوبی به انتقاد برخی رسانه‌ها مبنی بر شرکت نکردن استاندار در مراسم تشییع شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: در آن روز بنده اصلاً در استان حضور نداشتم این در حالی است که برخی افراد بدون اطلاع از این موضوع بدترین هتاکی‌ها را نسبت داده‌اند.

پرویزی یادآورشد: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نیز ایشان مردم این منطقه را مردمی سرزنده و شاداب معرفی کردند این در حالی است که در جریان سفر رئیس جمهور وقت در دولت قبلی به استان خراسان شمالی ساز سنتی آن منطقه در آثار ملی ثبت شد.

دولت یازدهم توجه خاصی به استان خراسان جنوبی داشته است

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات دولت در استان در 7 ماه اخیر اشاره کرد و افزود: در طول این مدت خدمات بسیار مناسبی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، راه، معادن و نیز راه آهن صورت گرفته که قابل تقدیر بوده و نشان از توجه جدی دولت به این استان است.

پرویزی، به خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: تمامی مصوبات سفر قبلی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان با نظر مساعد و پیگیری‌های مجدانه ایشان عملیاتی و اجرایی شده است که در حال حاضر شاهد افتتاح بخشی از آنها هستیم.

وی افتتاح اورژانس بیمارستان قاین با 2400 مترمربع زیربنا، راه‌اندازی اورژانس هوایی طبس، افتتاح مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند و نیز تجهیز همزمان با ساخت بیمارستان فردوس را از جمله این اقدامات دانست و تصریح کرد: برای این 4 پروژه در استان حدود 100 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مقام عالی دولت در استان، به اقدامات دولت در حوزه راه‌های استان اشاره کرد و افزود: فعال شدن پروژه محور بیرجند – قاین و افتتاح 20 کیلومتر از قطعه گناباد – دوراهی فیض آباد از جمله اقدامات در این حوزه است این در حالیست که مقدمات شروع پروژه بهسازی و روکش 100 کیلومتر از محور نهبندان – سربیشه و نیز فعال شدن پروژه محور ارتباطی سربیشه – ماهیرود از دیگر اقداماتی است که در این مدت به انجام رسیده است.

اولویت ما اتصال بیرجند به خط ریلی است

پرویزی با اشاره به اینکه با تکیه صرف بر اعتبارات و منابع دولتی پروژه اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری به نتیجه نخواهد رسید افزود: باید تلاش کنیم تا با مشارکت بخش خصوصی و نیز از طریق فاینانس‌های خارجی این پروژه به نتیجه برسد که تلاشها و پیگیری‌های خوبی نیز تاکنون در این رابطه به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه اولویت ما اتصال بیرجند به خط ریلی است افزود: از این رو اجرای پروژه بیرجند – کال شور به طول 270 کیلومتر را در فاز نخست در اولویت کاری قرار داده‌ایم تا بتوانیم بعد از آن نسبت به اجرایی کردن پروژه اتصال فردوس – جزین به خط ریلی راه آهن سراسری اقدام کنیم.

استاندار خراسان جنوبی، خراسان جنوبی را داری معادن غنی دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت 140 هزار کیلومتر خط پرواز هوایی به منظور اکتشاف معادن استان صورت گرفته و به زودی اطلس معادن استان آماده خواهد شد که این امر کمک بسیار بزرگی به توسعه سرمایه‌گذاری در استان خواهد بود.

امسال برای اولین بار بارورسازی ابرها در استان عملیاتی شد

پرویزی به خشکسالی‌های چندین ساله در استان اشاره کرد و افزود: با مذاکراتی که صورت گرفت امسال برای اولین بار بارورسازی بارها در استان عملیاتی شد و تا 8 روز این پروژه در استان به مرحله اجرا گذاشته شد که دارای ثمرات بسیاری خوبی نیز بود.

وی تامین آب شرب استان را یکی از خواسته‌های مهم مردم استان دانست و تصریح کرد: انتقال آب از دشت آهنگران، انتقال آب از دشت خوشاب و نیز انتقال آب از برخی استان‌های مجاور در دستور کار قرار گرفته و به نتایج بسیارخوبی نیز تاکنون دست یافتیم.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که صورت گرفته در حال حاضر تمامی مسئولان ارشد کشوری به اهمیت موضوع انتقال آب به استان وقوف کامل دارند افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفته برای اولین بار طرح بزرگ انتقال آب از دریای عمان به استان وارد فاز مطالعاتی شده و مطالعات آن شروع شده است.

پرویزی با اشاره به اینکه 45 میلیون متر مکعب آب برای 35 سال آینده استان در این طرح پیش‌بینی شده است افزود: اجرای این طرح بزرگ 1500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم روش‌های تامین این اعتبار هر چه سریع‌تر از سوی وزارت نیرو به نتیجه برسد.

مخازن بزرگ نفتی بیرجند با صرف اعتباری بالغ بر 35 میلیاردتومان آماده بهره‌برداری است

وی با بیان اینکه در حال حاضر مخازن بزرگ نفتی بیرجند با صرف اعتباری بالغ بر 35 میلیاردتومان آماده بهره‌برداری است افزود: ورزشگاه 15 هزار نفری بیرجند، فرهنگ‌سرای شهرستان فردوس و کارخانه سیمان باقران نیز آماده بهره‌برداری هستند که امیدواریم در سفر آتی رئیس جمهوری به استان به بهره‌برداری برسند.

استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته طرح جامع زغال سنگ کشور در طبس به انجام خواهد رسید افزود: در چند ماه اخیر بالغ بر 30 میلیارد تومان اعتبار علاوه بر اعتبارات استانی در زمینه آبرسانی شهری و روستایی به استان اختصاص یافته است.

پرویزی به اقدامات دولت یازدهم در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و افزود: کارخانه فولاد قاین 18 میلیون یورو تسهیلات فاینانس نیاز داشت که اجرایی شد و امیدواریم یکی از فازهای این کارخانه به بهره‌برداری برسد این در حالی است که طرح زغال سنگ پروده 4 طبس نیز 80 میلیون دلار تسهیلات خارجی نیاز داشت که اقدامات اولیه آن به انجام رسیده است.

بالغ بر 230 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی دارای مشکل استان پرداخت شده است

وی ادامه داد: کارخانه کک طبس نیز 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که با دفاعی که از این پروژه در کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید در سطح ملی صورت گرفت مشکل این کارخانه نیز مرتفع شد این در شرایطی است که تاکنون بالغ بر 230 میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی دارای مشکل در سطح استان پرداخت شده است که اقدامی مهم در راستای اجرایی شدن منویات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با مذاکرات و پیگیری‌هایی که صورت گرفت دولت با اختصاص 100 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزانی که بر اثر خشکسالی و سرمازدگی دچار خسارت شده‌اند با کارمزد 4درصد و با دوره بازپرداخت 10 ساله موافقت کرده است.

پرویزی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت موفق شدیم علاوه بر اعتبارات استانی 100 میلیارد تومان اعتبار نیز در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شود که می‌تواند کمک مستمر بسیار مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های استان در بخش‌های مختلف باشد.

وی ضمن تشکر از تلاش و کوشش رسانه های استان در عرصه‌های مختلف، آنان را چشم و گوش مردم دانست و تصریح کرد: قطعاً هرچه که شما فعال‌تر و پویاتر عمل کنید به همان میزان از ایرادات و خطاها کاسته خواهد شد چرا که شما عامل نظارتی و کنترل مدیران هستید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.