معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال هیچ بخشنامه‌ای در خصوص انجام تکالیف نوروزی به مدارس متوسطه ابلاغ نشده است.

بخشنامه‌ای در خصوص «تکالیف نوروزی» به مدارس متوسطه ابلاغ نشده است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورشدر خصوص «تکالیف نوروزی دانش‌آموزان»، اظهار داشت: تکالیف نوروزی مسیری را طی کرده است و قبل از سال ۶۷، تکالیف نوروزی در اختیار معلمان بود و معمولاً تکالیف به صورت کمی بود.

وی با اشاره به مسئولیت خود در سال ۶۷ در آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در این سال پیک‌های شادی را منتشر کردیم و هدف از این کار، کاهش کمیت و افزایش کیفیت تکالیف بود؛ این پیک‌ها کمک بسیاری به این موضوع کرد که تکالیف نوروزی متناسب با تعطیلات باشد و اینکه در ایام تعطیلات، نوع رفتار دانش‌آموزان در زندگی روزانه تفاوت پیدا کند و  نباید این تکالیف حجم زیادی داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر داشتن جذابیت در تکالیف نوروزی خاطرنشان کرد: نوع تکالیف باید مربوط به اتفاقات صورت گرفته شده در تعطیلات باشد؛ این فرهنگ سازی در کل کشور به وجود آمد و در این روند بخش خصوصی نیز ورود پیدا کرده و شروع به فعالیت در این زمینه کرد.

زرافشان متذکرشد: پس از این دوره قرار شد مدارس بنا به شرایط خود و دانش‌آموزان در این خصوص اقدام کنند و در نتیجه تکالیف به سمت کیفی و شرایط روز حرکت کرده و مدرسه محور شد.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا امسال بخشنامه‌ای در خصوص تکالیف نوروزی به مدارس ابلاغ شده است؟»،  تصریح کرد: آموزش و پرورش چند سالی است که دیگر بخشنامه‌ای در خصوص تکالیف نوروزی صادر نمی‌کند و اگر تکالیفی باشد، بنا براین موضوع است که تکالیف متمرکز نباشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.