دلگان- طوایف «جمشیرزهی و حاکی‌زهی» دلگان پس از ۸ سال درگیری و اختلاف به همت سپاه و ریش‌سفیدان این شهرستان با یکدیگر صلح و سازش کردند.

۲ طایفه دلگانی پس از ۸ سال درگیری و اختلاف آشتی کردند

به گزارش قدس آنلاین،  در استان سیستان و بلوچستان بارها شاهد وقایع تلخی بوده ایم که یک حادثه کوچک آتش اختلاف و تفرقه میان ۲ یا چند طایفه را بر افروخته می سازد. آتشی که نه تنها جان و مال افراد بلکه عده بی گناهی را در شعله های خود می سوزاند، پس از مدتی که عصبانیت و خشم ها کمتر شد نیز احساس ندامت و پشیمانی شدیدی به طرفین درگیری به وجود می آید که با وساطت بزرگترها به صلح می انجامد. در آخرین مراسم صلح طوایف «جمشیرزهی و حاکی‌زهی» دلگان پس از ۸ سال درگیری و اختلاف به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه دلگان و ریش‌سفیدان و معتمدان این شهرستان با یکدیگر صلح و سازش کردند.

مراسم صلح این طوایف در مسجد روستای «چاه خدابخش» شهرستان دلگان برگزار شد و دو طرف ضمن کنار گذاشتن اختلافات با یکدیگر دست دوستی و برادری دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: «جمشیرزهی و حاکی‌زهی» از طایفه عبداللهی پس از ۸ سال نزاع و درگیری که منجر به قتل یک نفر شده بود، صلح و سازش کردند.

حسین شهرکی افزود: ناحیه سپاه دلگان با برگزاری جلسات متعدد و رایزنی ریش‌سفیدان، معتمدان و سران این ۲ طایفه مدتی به دنبال صلح و سازش میان آنها بود که خوشبختانه این امر امروز محقق شد.

وی بیان کرد: اتحاد، همدلی و هماهنگی که امروز میان اقوام مختلف سیستان و بلوچستان شاهدیم بی‌شک باعث پیشرفت منطقه در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی می‌شود.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان دلگان تصریح کرد: شهرستان دلگان و منطقه جنوب سیستان و بلوچستان به معتمدانی و ریش‌سفیدانی که سنت حسنه رافت و مهربانی را ترویج می‌دهند نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.