یک رسانه آمریکایی در گزارشی از اعتراض و محکوم کردن دومین فرمان مهاجرتی ترامپ توسط ۱۳۴ کارشناس مسائل خارجی از جمله «مادلین آلبرایت» و «جان کری» در این کشور، خبر داد.

«جان کری» و «آلبرایت» فرمان جدید مهاجرتی ترامپ را محکوم کردند

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از هیل، نیویورک تایمز گزارش داد: گروهی ۱۳۴ نفره از کارشناسان مسائل خارجی در آمریکا، طی  نامه ای دومین فرمان مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، در نامه ای که به امضای اشخاصی چون «جان کری» و «مادلین آلبرایت» وزرای خارجه پیشین آمریکا رسیده عنوان شده که این فرمان مهاجرتی ترامپ با فرمان قبلی تفاوتی نداشته و کماکان همان اشکالات را دارد.

کری و آلبرایت به عنوان دست اندرکاران سابق ایالات متحده، در نامه ای خطاب به «جف سشن» دادستان کل، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع، «جان کلی» وزیر امنیت داخلی، و «مایکل دمپسی» رئیس سازمان اطلاعات آمریکا، با اعلام مخالفت شدید با دومین فرمان مهاجرتی ترامپ، اعلام کردند فرمان جدید به مسلمانان اینگونه القا می کند که واشنگتن دشمن اسلام است.

لازم به ذکر است که بسیاری از افراد دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، همچون «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی سابق و «سامانتا پاور» نماینده سابق واشنگتن در سازمان ملل نیز این نامه را امضاء کرده اند.

گفتنی است که در دومین فرمان مهاجرتی ترامپ، که قرار است از چهارشنبه به اجرا گذاشته شود، فقط نام کشور عراق از فهرست کشورهای ممنوع الورود به آمریکا حذف شده و اسامی شش کشور دیگر (ایران، سوریه، لیبی، سومالی، سودان، و یمن) همچنان باقیست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.