یک رسانه لبنانی به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک از برگزاری مذاکرات سوری- سوری در تاریخ ۲۰ مارس (۳۰ اسفند) خبر داد.

مذاکرات سوری- سوری ۳۰ اسفند برگزار می شود

 به گزارش «قدس آنلاین»،  روزنامه المستقبل به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کرد که مذاکرات جدید سوری- سوری در تاریخ ۲۰ مارس (۳۰ اسفند) برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام این منابع، نقش آمریکا در مذاکرات حل بحران سوریه تاکنون مبهم بوده است، واشنگتن تلاش می کند سطح نمایندگی خود را در مذاکرات آستانه افزایش دهد اما هنوز تصمیم نهایی در خصوص اینکه در جریان مذاکرات، ایده هایی را مطرح کند، اتخاذ نکرده است.

این منابع افزودند: نشانه های حل بحران سوریه، زیاد و متنوع است و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره آنها صحبت کرده است همچون طرح ایجاد مناطق امن و استقرار ۵ هزار نظامی سرباز آمریکایی در سوریه.

منابع آگاه دیپلماتیک همچنین به موضوع نشست آمریکایی- روسی با حضور دونالد ترامپ و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در فصل بهار اشاره و اعلام کردند: زمان و مکان دقیق این دیدار هنوز مشخص نشده است  اما این دیدار درباره موضوع سوریه و دیگر پرونده های موجود در منطقه خواهد بود.

گفتنی است مذاکرات حل بحران سوریه قرار است ۱۴ و ۱۵ مارس (۲۴ و ۲۵ اسفند) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود. این نشست با تصمیم کشورهای بانی مذاکرات صلح سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.