رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا، گفت: فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی جرم است.

فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی جرم است

 به گزارش «قدس آنلاین»،  سرهنگ علی نیک نفس با اشاره به اینکه برخی افراد آموزش ساخت مواد آتش زا و محترقه را فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آغاز کرده اند، گفت: ساخت این مواد خطرناک است و می تواند صدمات بدنی و تلفات جانی به همراه خسارت های مادی زیاد به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت افزود: این امر باعث شده نوجوانان بدون توجه به تبعات و عواقب این کار خطرناک در خانه و بدون حضور والدین اقدام به ساخت مواد محترقه کند که در پی کوچکترین احمال و سهل انگاری انفجار مهیب در پی خواهد داشت و صدمات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

نیک نفس افزود: با توجه به آموزش ساخت مواد محترقه در فضای سایبری و شبکه های اجتماعی خانواده ها باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و اجازه ساخت این مواد را آن هم در خانه به فرزندان خود ندهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آثار سوختگی در سیمای نوجوانان در اثر استفاده از مواد محترقه تا پایان عمر آنها قابل مشاهده است، افزود: بر اساس ماده یک تا چهار قانون مجازات اسلامی مصوبه چهل و هفتمین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فروش، تبلیغ، توزیع و هرگونه معامله بدون مجوز، تجهیزات نظامی و تجهیزاتی که دارای کاربرد دوگانه و نیز اقلام و موارد تحت کنترل از قبیل مواد محترقه و منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی، شیمیایی، رادیواکتیو، میکروبی، گازهای بی هوش کننده، بی حس کننده و اشکاور و شوک دهنده ها و همچنین تجهیزات نظامی و انتظامی جرم است و بر اساس قانون فروشنده تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

نیک نفس با بیان اینکه پیشگیری از وقوع حوادث چهارشنبه سوری در دستور کار پلیس فتا قرار دارد، افزود: اقدامات انتظامی در فضای سایبری آغاز شده است و با شناسایی سایت های فعال در زمینه آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره و فروش این مواد در فضای سایبر برای گردانندگان این سایت ها و کانال ها تشکیل پرونده شده و آنها به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا همچنین در هشدار به فروشندگان و گردانندگان سایت ها و کانال های آموزش ساخت مواد محترقه گفت: افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ برای تبلیغ و آموزش ساخت بمب و مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت دارند منتظر حضور ماموران پلیس باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.