پرواز روز یکشنبه هواپیمای 'ملک سلمان' پادشاه عربستان سعودی از فرودگاه جزیره بالی اندونزی برای سفر به ژاپن، 18 پرواز را با اختلال مواجه کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ورود پادشاه عربستان به اندونزی با یکهزار و 500 همراه از خاندان آل سعود و خدمه با بیش از 460 تن بار نیز اختلال زیادی در پرواز فرودگاه های جاکارتا و بالی ایجاد کرده بود.

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) اعلام کرد هنگام خروج ملک سلمان و هیات همراه از جزیره بالی پس از سفر اشرافی و تفریحی 11 روزه به جزیره بالی 18 پرواز داخلی و بین المللی با تاخیر مواجه شد.

این فرودگاه عصر روز یکشنبه به دلیل خروج پادشاه عربستان به مقصد ژاپن به طور موقت بسته شد.

وسایل متعلق به ملک سلمان و همراهان وی به وزن حدود 17 تن روز شنبه با یک هواپیمای باری به ژاپن منتقل شد. 'سلمان بن عبدالعزیز آل سعود' قرار بود به چین نیز سفر کند، اما تاکنون مشخص نشده است این سفر انجام می شود.

'وانگ یی' وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه گذشته ابراز امیدواری کرد که مشکلات پیش روی ایران و عربستان به شکل دوستانه حل شود.

وی از ایران و عربستان به عنوان دوستان خوب چین نام برد و گفت که پکن در صورت نیاز آماده است نقش خود را برای رفع کدورت ها ایفا کند.

سخنان 'وانگ یی' با واکنش منفی سفیر عربستان در چین مواجه شد و او در مصاحبه با نشریه 'الیوم السابع' این پیشنهاد را رد کرد، اما سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن در بیانیه ای تصریح کرد: ایران بر خلاف رژیم سعودی به تمامی تلاش های سازنده خوشامد گفته و در آخرین مورد از پیشنهاد امیر کویت برای برقراری گفت وگو و مفاهمه در منطقه استقبال کرده است که در راستای همین سیاست از ایفای نقش سازنده جمهوری خلق چین در منطقه نیز استقبال می کند.

براساس برنامه ریزی قبلی قرار بود ملک سلمان از 10 تا 13 مارچ (20 تا 23 اسفند) به چین برود که این سفر در این زمان انجام نشد.
وی قرار بود سپس از 14 تا 16 مارچ (24 تا 26 اسفند) به ژاپن سفر کند و از آنجا عازم اردن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.