بردسکن- رئیس ادارۀ میراث فرهنگی و گردشگری بردسکن با اشاره به برپایی پایگاه گردشگری عشایر در ورودی شرقی شهرستان در ایام نوروز گفت: شهرستان بردسکن با حدود ۱۷۰ اثر و جاذبۀ گردشگری از جمله برج علی‌آبادکشمر، منار فیروزآباد، مقبرۀ عبدل‌آباد، رباط کریم، مسجد سیف‌آباد، کویر نمک و جنگل کاسف و هدک آمادۀ پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

آثار تاریخی- فرهنگی بردسکن در انتظار مسافران نوروزی است

احمد صابری زارع در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن تبریک  آغاز فصل بهار و ایام نوروز اظهار داشت: ستاد تسهیلات خدمات سفر بردسکن به ریاست فرماندار شهرستان و با همکاری نهادهای مرتبط فعالیت خود را از ابتدای اسفند آغاز کرده است.

رئیس ادارۀ میراث فرهنگی و گردشگری بردسکن که دبیری این ستاد را بر عهده دارد بیان داشت: با توجه به برنامه ‌ریزی و هماهنگی‌های قبلی با نوروزی متفاوت و بسیار بهتر از سالهای گذشته به مردم، مسافران و گردشگران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنیم.

وی گفت: ۱۷۰ اثر تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی در بردسکن داریم که جزو جاذبه‌های گردشگری شهرستان است که از این تعداد ۳۷ اثر طبیعی است و ۳۰ اثر تاریخی و طبیعی و فرهنگی هم به ثبت ملی رسیده است.

صابری زارع ضمن تشکر از دفتر امام جمعه و شهرداری بردسکن و بعضی از نهادهای شهرستان در مرمت تعدادی از آثار ملی بویژه مرمت مساجد تقدیر و تشکر کرد و ابراز داشت: تاکنون هشت بنای تاریخی مرمت، بازسازی و مناسب‌سازی شده که خوشبختانه کمک خیرین و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی چشمگیر بوده است.

وی تصریح کرد: امکان بازدید از حدود ۱۵ اثر تاریخی و طبیعی به عنوان آثار شاخص برای مسافران و گردشگران در ایام نوروز فراهم شده است که نقشۀ پراکندگی این آثار اطلاع‌رسانی شده و در قالب بروشور هم در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

رئیس ادارۀ میراث فرهنگی و گردشگری بردسکن در ادامۀ گفت‌وگو از این ۱۵ اثر به برج کشمر، منار فیروزآباد، مقبرۀ عبدل‌آباد، رباط کریم، مسجد سیف‌آباد، کویر نمک و جنگل کاسف، جنگل هدک و سایر اشاره کرد که در این مکانها زمینۀ پذیرش مسافران نوروزی فراهم شده است.

وی در رابطه با برنامه‌های ویژۀ این ایام به برپایی پایگاه گردشگری عشایر در ورودی شرقی شهرستان کنار مجتمع امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: در این پایگاه نحوه و سبک زندگی عشایری به نمایش گذاشته می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از نزدیک با آداب و رسوم این قشر زحمت‌کش و مهمان‌نواز آشنا شوند.

صابری زارع با بیان اینکه کمیته‌های ده‌گانه ستاد نوروزی تشکیل شده است بیان داشت: مسئول و اعضا و وظایف کمیته‌ها مشخص شده است که در کنار برنامه ‌های اجرایی، پیگیری‌های لازم را جهت خدمات‌رسانی بهتر بر عهده دارند به عنوان نمونه کمیتۀ تبلیغات و اطلاع‌رسانی که برنامه‌های چاپ و توزیع بروشور و اطلاع‌رسانی مسافران را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری، نمایشی، سفرۀ هفت‌سین و پایگاههای اطلاع‌رسانی و امدادرسانی و انتظامی به همت جمعیت هلال‌احمر، نیروی انتظامی و شهرداری‌های بردسکن، انابد و شهرآباد و با همکاری ادارۀ میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان انجام می‌شود.رئیس ادارۀ میراث فرهنگی و گردشگری بردسکن با اشاره به بازدیدهای بیشتر مسافران نوروزی از برج علی‌آباد کشمر و منارۀ فیروزآباد شهرستان گفت: موزۀ مردم‌شناسی با غرفه‌های متعدد جهت آشنایی بیشتر با آداب و رسوم کهن شهرستان که هرساله در محل اداره برگزار می‌کنیم پذیرای مسافران نوروزی می‌باشد.

وی با بیان اینکه مهمان‌های ویژه‌ایی از ستاد کل میراث فرهنگی جهت بازدید و نظارت به شهرستان ما هم سفر می‌کنند افزود: با همکاری مردم مهمان‌نواز شهرستان و مسئولین مربوطه جهت پاسخگویی به مطالبات و انتظارات مسافران نوروزی بهتر از سال گذشته اعلام آمادگی می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.