کرمان- مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: در راستای توسعه اقتصادی روستاها ۱۰۰ صندوق خرد روستایی در شهرستان قلعه گنج تشکیل شده و تاکنون بالغ بر دو میلیارد و ۴۰ میلیون تومان، پول خرد مردمی در آن جمع شده است.

۱۰۰ صندوق خرد روستایی در «قلعه گنج» کرمان راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، هادی شهسوارپور در همایش تجلیل از نخبگان و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمان به ضرورت توجه به توسعه اقتصادی روستا اشاره و اظهار کرد: شورایاری های اقتصاد مقاومتی در جهت گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در روستاها به دستور استاندار از روستای ده زیار در کرمان آغاز شده و در حال تعمیم به سایر روستاه اسات.

وی با بیان اینکه این شورایاری ها از افراد تأثیرگذار در روستاها تشکیل می شوند، گفت: یکی دیگر از کارهایی که در سطح روستاها پیگیری می شود، راه اندازی صندوق های خرد روستایی است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: در راستای توسعه روستایی ۱۰۰ صندوق خرد روستایی در شهرستان قلعه گنج تشکیل شده است.

وی ادامه داد: مردم از محل درآمد یارانه ای خود هر ماه مبلغی را در این صندوق ها سپرده گذاری کرده اند و تاکنون در قلعه گنج، بالغ بر دو میلیارد و ۴۰ میلیون تومان پول خرد مردمی جمع آوری شده است.

شهسوارپور با بیان اینکه برای اینکه توسعه روستایی محقق شود، باید سرمایه‌های خرد مردمی جمع‌آوری شود گفت: اگر بتوانیم در روستاها توسعه و شغل ایجاد کنیم از بروز شغل‌های کاذب در شهرها و مراجعه روستائیان در این شغل‌ها جلوگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.