«آلان بکر» نماینده پارلمان سوریه تاکید دارد آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی نیست وگرنه با ایران، روسیه و دولت دمشق در این زمینه همکاری می کرد.

دمشق به مسکو اعتماد دارد/ آمریکا در مقابله با تروریسم جدی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،  پس از گذشت حدود ۶ سال از حمله تروریست های تکفیری مورد حمایت کشورهای مرتجع غربی و عربی به سوریه و به آتش کشیدن این کشور، اکنون معادلات تغییر کرده و عامل تعیین کننده رویدادها و تحولات، ارتش سوریه با حمایت و همراهی ایران و حزب الله لبنان و روسیه است.

«آلان بکر» نماینده پارلمان سوریه درباره اظهارات «اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر ایجاد مناطق امن در اراضی سوریه تاکید کرد: اردوغان در صدد توطئه علیه سوریه است و اظهارات وی تمسخر مردم سوریه محسوب می شود؛ ملت سوریه شش سال صبر کرده و طرح آمریکایی، سعودی، ترکیه ای و اسرائیلی را در منطقه ناکام گذاشته است.

وی افزود: این نخستین بار نیست که اردوغان این سخنان را مطرح می کند. او یک بار صدای خود را بالا می برد و می گوید که در مسجد اموی نماز خواهد خواند و بشار اسد رئیس جمهور سوریه در معادلات سیاسی جایگاهی ندارد و یک بار دیگر همزمان با شکست نقشه شان، صدایش را پایین می آورد. سوریه از اصولش یعنی وحدت اراضی و حاکمیت کامل بر کشور دست بر نمی دارد.

وی در ادامه درباره نگرانی رژیم صهیونیستی از حل بحران سوریه نیز تصریح کرد: آنچه در سوریه و منطقه در جریان است، با هدف تضعیف محور مقاومت صورت می گیرد؛ زیرا محور مقاومت معتقد است که مسأله فلسطین اولویت نخست است و هم و غم تمام اعراب و مسلمانان نیز آزادسازی فلسطین است.

نماینده پارلمان سوریه در ادامه یادآور شد: بنابراین تضعیف محور مقاومت، یک نقشه کاملا اسرائیلی است. اسرائیلی ها حتی بیمارستان های خود را به روی تروریست ها باز و از آنها استقبال می کنند.

آلان بکر افزود: پروژه تکفیری در سوریه، یک نقشه صهیونیستی-آمریکایی است که به دنبال تضعیف دولت سوریه و تسلط بر منابع نفتی و گازی آن است اما مردم و ارتش سوریه در برابر این پروژه مقاومت خواهند کرد و پیروز می شوند.

وی تصریح کرد: اسرائیل نه تنها اهدافش را محقق نکرده بلکه در حال حاضر بیش از پیش از حزب الله لبنان و ارتش سوریه هراس دارد. زیرا در جریان این جنگ، توان و تجربه حزب الله و ارتش سوریه افزایش یافته است.حزب الله و سوریه به همراه ایران محوری قوی را در اتحاد با روسیه ایجاد و پروژه صهیونیستی-آمریکایی را ناکام گذاشتند.

نماینده پارلمان سوریه درباره روابط روسیه و آمریکا و تاثیر آن بر بحران سوریه نیز گفت: دولت و مردم و ارتش سوریه به متحد خود یعنی روسیه اعتماد دارند و می دانند که نزدیکی مسکو و واشنگتن، نه تنها فشاری را متوجه سوریه برای دست برداشتن از اصولش نمی کند بلکه به نفع ما است.

وی تصریح کرد: ما هزینه پایبندی به اصول خود و حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان را می پردازیم. در صورتی که ادعای آمریکایی ها برای مبارزه با تروریسم واقعی باشد، دولت سوریه آماده همکاری با غرب و آمریکا است و این مبارزه نیز باید با هماهنگی دولت سوریه انجام شود.

وی عنوان کرد: آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی نیست. زیرا اگر جدی بود، با ایران و روسیه در این زمینه همکاری می کرد. اردن و ترکیه ابزارهای آمریکا در منطقه هستند و دولت آمریکا قادر است با فشار بر این دو کشور موجب بسته شدن مرز اردن و ترکیه و جلوگیری آنها از ورود عناصر مسلح و تسلیحات به خاک سوریه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.