سمنان- رئیس مرکز عمران حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ۱۱ مدرسه علمیه در استان سمنان در حال احداث است که تعدادی از آن همچنان نیمه‌کاره باقی‌مانده است.

۱۱ مدرسه علمیه در استان سمنان در حال احداث است

به گزارش قدس آنلاین، محسن خلج در آئین افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران استان سمنان رئیس مرکز عمران حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه هفت پروژه ساخت مرکز حوزه علمیه در استان سمنان به مرحله بهره‌برداری رسیده است افزود: این مدارس علمیه در سطوح دو و سه تدریس می‌شود و علیرغم کمبود اعتبارات ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان ساخته‌شده است.

وی با اشاره به تحصیل ۳ هزار طلبه در این استان اظهار داشت: این استان در جذب بانوان طلبه از نمودار پیشرفت خوبی در طول ۱۰ سال برخوردار بوده است.

خلج از اجرای بیش از ۳۰۰ پروژه عمرانی در کشور خبر داد و گفت: به علت کمبود اعتبارات روند ساخت نیمی از این پروژه‌ها یا در حالت غیرفعال قرار دارد و یا نیمه فعال هستند.

وی با ابراز نارضایتی از سطح پایین اعتبارت تخصیص‌یافته از سوی دولت اذعان کرد: مبلغ اعتبارات تخصیص‌یافته برای ساخت مجموع حوزه‌های علمیه خواهران و برادران از اعتبارت ساخت یک دانشگاه نیز کمتر است و این مسئله حوزه علمیه‌ها را با مشکلات مالی متعددی مواجه کرده است.

رئیس مرکز عمران حوزه‌های علمیه خواهران با افزایش ۹ برابری اعتبارت بخش عمرانی در سال ۹۵ خاطرنشان کرد: ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی در سال ۹۵ تصویب شد که ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به‌ردیف تملک دارایی استانی‌ها بوده تعلق گرفت و ۴۱۰ میلیارد تومان برای تملک دارایی در توسعه متوازن داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.