سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: نمی توانم در مورد قهرمانی ایران قول دروغ بدهم اما اگر هر مسابقه را ببریم قهرمان می شویم.

نمی توانم قول دروغ بدهم/ والیبال ایران می تواند قهرمان جهان شود

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری ایگور کولاکوویچ، سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران صبح امروز در محل هتل آکادمی ملی فوتبال با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

کولاکوویچ در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: قبل از هرچیزی باید بگویم خوشحالم که این تعداد خبرنگار برای والیبال ابراز علاقه می کنند و اینجا حضور دارند. امیدوارم به عنوان شرکای ورزشی در آینده هم ارتباط خوبی با هم داشته باشیم. خوشحالم که سرمربی ایران هستم،چراکه یکی از قدرت های جهانی است. این یکی از سوابق من در بالاترین سطح ممکن است. در یک ماه گذشته تعداد زیادی از مسابقات داخلی ایران را زیر نظر گرقتم و جلسات متعددی را برگزار کردیم برای برنامه های اینده تیم ملی و به هگین واسطه دنبال هماهنگ سازی هستم.

وی افزود: در این یک ماه تصمیماتی گرفتیم. 8 آوریل تیم ملی برای حضور در لیگ جهانی دور هم جمع می شود. در ابتدا بازیکنانی که قرار است تست شوند، می آیند و قرار است 15 آوریل هم قرار است بازیکنان اصلی بیایند تا در لیگ جهانی هم حضور داشته باشند. توافقاتی برای بازی های دوستانه داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره برنامه بازی های تدارکاتی گفت: در ابتدا در مونته نگرو با تیم ملی این کشور بازی می کنیم و سپس با اسلوونی روبرو می شویم که نایب قهرمان اروپا است. پس از آن هم قرار است با لهستان روبرو شویم. انتظار من این است که 21 می یک بازی دوستانه دیگر با لهستان برگزار کنیم تا به این ترتیب دور اول اماده سازی ما تمام شود و سپس به ایران برمی گردیم و برای لیگ جهانی اماده می شویم.

کولاکوویچ در ادامه درباره برنامه های پیش روی تیم ملی والیبال گفت: باید خود را برای جام ملت های آسیا و جام جهانی هم آماده کنیم. بعد از المپیک ریو قرار است دوره جدید برای توکیو آغاز شود. نمی دانم یک ماه آینده چطور خواهد بود. برای مسابقات مختلف بازیکنان متفاوتی دعوت خواهند شد تا برای المپیک توکیو اماده شوند. بدون شک از بازیکنان باتجربه هم استفاده خواهیم کرد تا جوانترها در کنار آنها عرض اندام کنند.
شاید در مرحله نخست بازیکنانی که سن بالاتری دارند حاضر نباشند، اما برای رسیدن به هدف خود در مرحله اول از جوانترها استفاده خواهیم کرد.
در حال حاضر نسبت به کیفیت بازیکنان باتجربه احترام خاصی قائل هستم اما شاید برای المپیک بعدی نتوانند همین کیفیت را داشته باشند. این حرف ها را روی تجربه ام می گویم چون در صربستان 3 سال تغییر نسل ایجاد کردم.

وی افزود: من می دانم ایران سرشار از استعداد است و می توانند در دایره تیم ملی حاضر باشند، اما می دانید که ما محدودیت هایی داریم و نمی توانیم از تمام آنها استفاده کنیم. کولاکوویچ در ادامه پسخگوی پرسش های خبرنگاران شد.

* آیا به تعامل با خبرنگاران اعتقاد دارید یا خیر؟
اگر درست متوجه شده باشم باید بگویم من همیشه با اصحاب رسانه روابط حسنه داشته باشم و توقع دارم همیشه درست بگویند و واقعیت ها را منعکس کنند. من بسیار احترام می گذارم برای خبرنگاران و انتظار دارم این احترام متقابل باشد.

* برای دعوت از بازیکنان شایسته چه برنامه‌ای دارید؟
در افق جوانگرایی مان از جوانان استفاده می کنیم اما محور اصلی را شایسته ها تشکیل می دهند. در این بین ممکن است بازی کمتر به برخی ها برسد. جوانان قرار است در بخش هایی که ما کمبود داریم به ما کمک کنند. ما یک خانواده هستیم و وقتی سرپرست می خواهد خانواده را اداره کند، در ابتدا باید به فکر شایسته ها باشد، اما در کنار آن باید به فکر جوانانی که تازه از راه می رسند هم باشد.

* چقدر به باشگاه ها و لیگ اهمیت می دهید؟ سطح لیگ ایران نسبت به سایر لیگ های جهان چگونه است؟
تمامی ملی پوشان قرار است از دل لیگ خارج شوند پس باید به آن احترام گذاشت. دقیقا به همین دلیل یک ماه مسابقات را تماشا کردم و فیلم های زیادی را بررسی کردم. قبلا هم دیدم که رسانه های اروپایی هم لیگ ایران را زیر نظر می گیرند چون آن را در جمع لیگ های معتبر قرار می دهند. لیگ های لهستان و ایتالیا و روسیه جز برترین ها هستند و نمی توان گفت کدام بهتر است. شاید باشگاه های ایران خیلی ثروتمند نباشند، اما شانه به شانه جلو می روند و رقابت نزدیکی با هم دارند.

* نظرتان درمورد مصدومیت های سریالی ملی پوشان چیست؟
این فقط به ایران ربط ندارد. چون تقویم مسابقات فشرده است تمام کشورها با این موضوع درگیر هستند. با تعدادی از بازیکنان صحبت کردم و می دانم که فرصتی برای ریکاوری نداشتند و دائم درگیر مسابقات بودند. انسان مانند ماشین نیست که 24 ساعته کار کند، بلکه نیاز به استراحت دارد تا خودش را بازسازی کند. همیشه زمانی را برای استراحت به بازیکنانم دادم و در ایران هم اینگونه کار خواهم کرد. بین 7_8 هفته زمان داریم تا بازیکنان بتوانند استراحت کنند. تلاش می کنیم روی بازیکنانی که فشار زیادی روی آنها بود، دقت بیشتری داشته باشیم. گزارشی از پزشک تیم ملی گرفتم و هیچ کدام موضوعاتی نیست که قابل حل نباشد.

* جای خالی مهدوی و محمودی که از تیم ملی خداحافظی کرده اند را چگونه پر خواهید کرد؟
مهدوی کارش تمام شده اما با محمودی حرف زدم و فهمیدم درگیر مشکلات جسمی و روحی متعدد است. تلاش نکردم حتما برگردد اما خواستم بیشتر فکر کند چون پست حساسی دارد. مشکلات وی را درک می کنم و امیدوارم بهترین تصمیم را بگیرد.

* جوانگرایی و نتیجه گرایی چگونه در کنار هم قرار خواهید داد. کدام یک برایتان مهمتر است؟
گفتم که خیلی مهم است که نتایج را حفظ کنیم و در حین کار محوریت اصلی تیم ملی را هم حفظ کنیم و هر جا نیاز داشتیم جوانگرایی کنیم. ممکن است در مقطعی با مشکل روبرو شویم، اما پس از مدتی درست خواهد شد. برای 2020 احتمالا تعدادی از بازیکنان کنونی نمی توانند حضور داشته باشند و باید از جوان ترها استفاده کنیم.

* کدام بازیکن پدیده لیگ بود؟
من تمرینات برخی باشگاه ها و تیم های ملی را هم زیر نظر داشتم. بر همین اساس گفتم ایران پتاسنیل بالایی دارد، اما از بازیکنی نام نمی برم چون درست نیست. چون نظر کنونی من برای سن و سال جوانان خطرناک است و آنها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

* نظم در تیم ملی برای شما چه جایگاهی دارد؟ ایا امکان دارد بازیکنی بخاطر بی نظمی و با وجود تکنیک بالا کنار گذاشته شود؟
حضور در تیم ملی برای هر بازیکنی یک افتخار است. از این نظر توقع دارم ملی پوشان فقط سفیر ورزش خود نباشند، بلکه سفیر کشور خود باشند. من خواستار برقراری نظم در داخل و خارج از زمین هستم. هرکسی که نتواند این موازین را رعایت کند، قطعا حذف خواهد شد، چون تیم ملی برای ملت ایران است و خصوصی سازی شده برای آنها نیست.

* آیا می توانید به قهرمانی در جهان برسید؟
فکر می کنم اظهار نظر من خوب ترجمه نشده است! پرسیدند نظرت درمورد مسابقات چیست و من هم گفتم در هر مسابقه باید برنده شویم. اگر در هر مسابقه برنده شویم قهرمان جهان خواهیم شد، اما باید بدانیم غیر از ایران تیم های دیگری هم هستند و تیمی نمی تواند مدعی با شد که قهرمان ثابت حهان است. نمی توانم قول دروغ بدهم. قول دادن همیشه موجب شادی کاذب می شود.ما تمام توان مان را به کار میگیرم که برنده باشیم و هیچ مسابقه ای از قبل برنده یا بازنده نیستیم.

* برای پست پشت خط زن با توجه به خداحافظی موقت محمودی و مصدومیت غفور چه برنامه ای دارید؟
باید بگویم که منتظر تصمیم محمودی هستیم. غفور هم سه هفته باید تحت درمان باشد. وقتی این شرایط را بررسی کنیم می توانیم برای تغییر جهت برای ادامه مسیر تصمیم گیری کنیم، اما ترجیح می دهیم فعلا صبر کنیم و عجله نکنیم.

* تکلیف اعضای کادر فنی چه زمانی مشخص می شود؟
دستیار اول من قطعا پیمان اکبری خواهد بود. دو نفر دیگر هم قرار است به ما اضافه شوند که از دستیاران سابق من هستند. دستیار اول تیم ملی کنونی صربستان و بدنسازی که قبلا با وی کار کرده ام هم کنار من خواهند بود. من برای مربیان ایرانی احترام می گذارم و خودم درخواست کردم اکبری دستیار من باشد. او دانش خوبی دارد و ارتباط مناسبی با سایر مربیان ایرانی دارد و کمک می کند تا با شرایط بهتر اشنا شوم.

* چه زمانی می توانید به اهداف مدنظر خود برسید؟
تیم ایران با گام گذاشتن در المپیک موفقیت بزرگی کسب کرد و همیشه انتظار مردم بالاتر از واقعیت است. حداقل 15 تیم ملی دیگر در جهان داریم که با نگرش ما دنبال موفقیت هستند. همیشه می جنگیم تا مدال بگیریم. نمی توانم قولی بدهم و فقط می گویم همیشه مبارزه می کنیم تا برنده باشیم و هیچ کسی حق ندارد در این راه امید را از ما بگیرد.

* چرا تیم ملی "ب" نداریم؟
دلیل این موضوع این است که رقابت های خاصی نداریم که آنها درگیرش باشند. چه دلیلی دارد بازیکنان را بدون انگیزه در اردوها نگه داریم؟ نقش تیم ملی ب را در شرایط کنونی تیم ملی زیر 23 سال ایفا خواهد کرد.


*در پست پاسور پس از خداحافظی مهدوی چه تصمیمی خواهید گرفت؟ آیا جواد کریمی که در چند رده خواهان حضور وی هستند به تیم ملی بزرگسالان اضافه می شود؟
کریمی یکی از مستعدترین بازیکنان است و می تواند در چند رده بازی کند. فعلا باید منتظر بمانیم و با اکبری مشورت کنم. پس از آن درمورد لیست صحبت می کنم. در رده زیر 23 سال چندین نفر حضور دارند که مستعد هستند اما باید صبور بود.

* سیچلو نخواست با شما همکاری کند یا تصمیم فدراسیون بود که در تیم ملی امید حاضر باشد؟
احترام خاصی برای وی قائل هستم، اما در چارچوب مذاکراتی ما قرار نداشت. قطعا آمدم تا با نفراتی کار کنم که با هم آشنا هستیم و قبلا با هم کار کرده ایم.

* حضور همسر شما در تیم ملی هندبال بانوان چقدر محتمل است؟
با ساندرا از محل تیم ملی هندبال دیدن کردیم، اما هنوز صحبت و مذاکره ای نشده است.

* طی سال های اخیر بحث باندبازی و بازیکن سالاری همیشه در اطراف تیم ملی والیبال به گوش می رسیده، برای برخورد با این پدیده مذموم چه برنامه ای دارید؟
ما یک خانواده هستیم و مسائل باید آنجا حل شود. تا زمانی که هر ملی پوش خودش را وقف کند، قطعا قابل احترام خواهد بود. درمورد بازیکن سالاری و باند بازی هم نمی خواهم صحبتی کنم.

کولاکوویچ در پایان نشست مطبوعاتی خود گفت: تشکر می کنم از همه شما چون کمک کردید بدانم خط فکری شما چگونه است. من خبرنگاران را شرکای ورزشی خود می دانم و باید برای هم احترام قائل باشیم. به زودی تاریخ جدیدی در تقویم شما رقم می خورد و می خواهم برای نخستین بار به زبان فارسی این عید را به شما تبریک بگویم "عید نوروز بر شما ایرانیان مبارک"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.