قزوین- دادستان عمومی و انقلاب گفت: بی توجهی به پوشش گیاهی و فضای سبز که از منابع مهم بیت المال است باعث شده که امروز مردم به مشکلاتی مانند پدیده ریزگردها مواجه شوند.

پدیده ریزگردها در اثر بی توجهی به منابع طبیعی ایجاد شده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام اسماعیل نیارکی صبح دوشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی برگزار شد، به مشکلاتی که پدیده ریزگردها برای مردم ایجاد کرده اشاره و اظهار کرد: سهل انگاری در موضوع پوشش گیاهی باعث شده این پدیده برای مردم در نقاط مختلف کشور مشکلاتی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه اهمیت منابع طبیعی نباید نادیده گرفته شود، ادامه داد: ارزش این منابع را باید برای نسل های آینده معرفی کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: باید از ظرفیت های مردمی در حفظ منابع طبیعی استفاده کنیم تا خود مردم در حفظ منابع طبیعی تلاش کنند.

وی به ضرورت اقدامات جدی در حفظ پوشش های گیاهی و فضای سبز اشاره کرد و گفت: وظیفه آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم در این زمینه به عهده رسانه ها و تشکل های مردمی است.

حجت الاسلام نیارکی به بیانات رهبر انقلاب در ضرورت پرداختن به حفظ منابع طبیعی ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی باید به درستی انجام شود به این معنی که پیش از آنکه این منابع توسط سودجویان و متخلفان تصرف و تخریب شود، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: انتظار می رود بخشداری ها همانند بخشدار طارم در عرصه حفاظت از منابع طبیعی وارد شده و حفاظت و صیانت از این نعمت خدادادی را مورد توجه قرار دهند.

وی اظهارداشت: استان قزوین با تأسی به همین رهنمون و تعامل خوب با دستگاه های استان سیر نزولی در تخلفات حوزه منابع طبیعی، محیط زیست، مرتع و تغییر کاربری داشته است البته انتظار این است که تلاش شود بیان رهبری را یک امر برای خود بدانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.