ایلام- رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی ایلام گفت: مأموران این ادراه در سطح استان ایلام، چهار هزار و ۱۰۰ کیلوگرم جگر و سنگدان مرغ را ضبط و معدوم‌ ساختند.

 نظارت‌های بهداشتی بر کشتار دام و طیور در ایام نوروز بیشتر می شود

دکتر سعید صید یوسفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با قدس آنلاین اظهار داشت: این تعداد جگر و سنگدان مرغ به دلیل درج برچسب غیرقانونی و انقضاء تاریخ مصرف در یکی از کشتارگاه های طیور کشف، ضبط و با مجوز مقام محترم قضایی و همکاری نیروی محترم انتظامی و شبکه بهداشت و درمان معدوم‌ ساختند.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی به منظور حفظ سلامتی مردم نسبت به بازدید از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی اقدام و فرآورده‌های فاسد و غیرقابل‌ مصرف را ضبط و با مجوز مقام قضایی معدوم سازی می کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی ایلام با بیان اینکه مردم بایستی جهت حفظ سلامتی خود و خانواده، فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز تحت نظر دامپزشکی خریداری کنند، بیان داشت: از هم استانی های عزیز درخواست داریم که در هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء توجه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به ادارات دامپزشکی سطح استان یا به شماره تلفن چهاررقمی ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

سعید صید یوسفی یادآور شد: مأموران این ادراه در سطح استان ایلام، ۴ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم جگر و سنگدان مرغ را ضبط و معدوم‌ ساختند.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر کشتار دام و طیور در کشتارگاه‌های شدت بیشتری خواهند گرفت، تصریح کرد: اکیپ‌های بازرسی در سطح شهرها، از مراکز عرضه فرآورده‌ها خام دامی شامل قصابی‌ها، کبابی‌ها، رستوران‌ها، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌ها بازدید و با تخلفات بهداشتی، برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.