بجنورد- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۵ طرح بهداشتی درمانی فردا سه شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراستان به بهره برداری می رسد.

۵ طرح بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابراهیم گلمکانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: پروژه مرکز تشخیص سرطان بیمارستان امام علی(ع) بجنورد با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در این مرکز عمده تجهیزات تشخیص سرطانی وجود دارد و نزدیک به ۸۰ درصد سرطان ها در این مرکز قابل رادیوتراپی است.

وی ادامه داد: طرح توسعه بیمارستان زنان بنت الهدی بجنورد نیز که شامل اورژانس، اتاق های ویژه زایمان و بخش آموزش است با ۷ میلیارد تومان اعتبار بهره برداری می شود.

این مسئول یاد آور شد: برای طرح توسعه بیمارستان جاجرم از ۳۲ تخت به ۶۲ تخت نیز ۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که ۲/۲ میلیارد تومان به صورت اوراق مشارکت  است.

گلمکانی خاطر نشان کرد: مرکز جراحی محدود سپاه جوادالائمه (ع) در بجنورد با ۱۱ میلیارد تومان اعتبار و چهار مراکز بهداشتی درمانی  باغچق، بیدک، صندل آباد و حسین آباد در استان در مجموع با اعتبار حدود سه میلیارد تومان از دیگر طرح هایی است که فردا در پنجمین سفر وزیر بهداشت به استان به بهره بردای می رسد.

وی در ادامه در رابطه با افتتاح بیمارستان های بجنورد و شیروان گفت: بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی بجنورد ازسال ۸۸ شروع شد که تا پایان اسفند ۹۲ فقط ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی و ازسال ۹۳ تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص استخدامی نیروها دراین بیمارستان ها ادامه داد:۲۹۰ نفر نیروی انسانی فنی و ۱۲۹نفر نیروی پشتیبانی و خدماتی طی برگزاری آزمون استخدانی جذب بیمارستان ها می شوند.

وی یادآورشد: بعد از افتتاح این بیمارستان ها نیز نیروهای پشتیبانی و خدماتی جذب می شوند.

وی از کلنگ زنی دپارتمان مرکز جراحی قلب در استان خبر داد و افزود:دپارتمان مرکز جراحی قلب و آنژوگرافی در استان احداث می شود که اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان هزینه در بر دارد که از این مبلغ ۵میلیارد در ساخت پروژه و ۱۰میلیارد برای تجهیزات مورد نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: درحال حاضر ۵ میلیارد احداث ساختمان جذب شده است و پروژه مرکز جراحی قلب در استان طی بازه زمانی ۱۸ ماهه به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.