۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 512707

در پی آتش سوزی بزرگ در یک ساختمان مسکونی چهار طبقه در مشهد، ۲ نفر کشته و دست کم ۲۰ نفر مجروح شدند.

دستگیری ۳ مظنون در آتش سوزی مشهد که ۲۲کشته وزخمی داشت

قدس آنلاین - در پی آتش سوزی بزرگ در یک ساختمان مسکونی چهار طبقه در مشهد، ۲ نفر کشته و دست کم ۲۰ نفر مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار ما این آتش سوزی ساعت ۳۷/۴ صبح دیروز در ساختمان مسکونی یکصد متری در خیابان اسفندیانی، خیابان شهید صادقی مشهد رخ داد که به دنبال تماس تلفنی اهالی محل و برخی ساکنان با سامانه ۱۲۵، آتش نشانان به سرعت وارد عمل شده و ساکنان ساختمان در اقدامی ضربتی به محل امن منتقل شدند، اما یک زن ۴۰ ساله به همراه دختر ۸ ساله‌اش بر اثر شدت سوختگی جان باختند و پدر این خانواده که به شدت مجروح شده بود، به بیمارستان منتقل شد.

به گفته افسر نگهبان آتش نشانی مشهد، آتش نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که در طبقه سوم یک ساختمان چهار طبقه مسکونی، یک واحد مسکونی یکصد مترمربعی دچار آتش سوزی شده و دود بسیار غلیظی از درب و پنجره‌های این واحد مسکونی خارج می‌شد.

حمید فرزین شهری افزود: نیروهای عملیاتی ایستگاه سوم و چهلم آتش نشانی بی درنگ پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، با استفاده از دستگاه‌های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده وارد ساختمان شدند و شعله‌های سرکش آتش را مهار و کاملاً خاموش کرده و همزمان با عملیات جستجو در طبقات سوم و چهارم ساختمان که دارای ۶ واحد مسکونی و دودگرفته بود، نسبت به انتقال محبوسین و مصدومین اقدام کردند.

وی با اعلام اینکه نیروهای آتش نشانی بیش از ۲۰ نفر از ساکنان ساختمان که سه نفر آن‌ها دچار آسیب دیدگی شدید شده بودند، را به خارج از ساختمان انتقال دادند، اضافه کرد: متأسفانه بنا بر تأیید تکنسین‌های اورژانس دو نفر از مصدومین بدحال که یک مادر و دختر بودند، در اثر شدت سوختگی جان باختند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد هم در تکمیل جزئیات این آتش سوزی گسترده با اشاره به وجود یک گالن حاوی مایعات قابل اشتعال پشت در منزل قربانیان، گفت: پیش از این به خودروی شخصی این خانواده نیز توسط فرد یا افرادی خساراتی وارد شده بود.

این در حالی است که با توجه به مشکوک بودن این آتش سوزی، مراتب به بازپرس ویژه قتل اطلاع داده شد که قاضی علی اکبر احمدی نژاد پس از حضور در محل و تحقیق و بررسی‌های اولیه احتمال عمدی بودن این حادثه مرگبار را زیاد دانسته و با صدور دستورات ویژه از کارشناسان آتش نشانی خواست تا تحقیقات دقیق تری به منظور تعیین علت قطعی بروز آتش سوزی انجام دهند.

وی همچنین با توجه به وجود گالن بنزین پشت در منزل و نیز اتفاقات و تهدیدهای گذشته علیه اعضای خانواده قربانیان این حادثه، گروهی از کارآگاهان را مأمور رسیدگی و تحقیق برای شناسایی مسببین احتمالی این آتش سوزی کرد.

درهمین حال آخرین خبرها حاکی از دستگیری سه نفر مظنون در این رابطه است که به استناد تحقیقات انجام شده، احتمال دخالت داشتن یکی از مظنونان به خاطر داشتن اختلافات دیرینه و مسایل اخلاقی و نیز دیده شدن در محل حادثه، در بروز آتش سوزی بیشتر به نظر می‌رسد که تحقیقات در این زمینه همچنان درحال انجام است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.