یکی از روحانیون مبارز بحرینی از تلاش‌های آیت الله العظمی سید علی سیستانی برای محافظت از شیخ عیسی قاسم و شیعیان بحرین خبر داد.

تلاش آیت‌الله سیستانی برای محافظت از شیخ عیسی قاسم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، شیخ عبدالله الدقاق یکی از روحانیون مبارز بحرینی از تلاش مرجع عالی‌قدر آیت الله سید علی سیستانی برای محافظت از شیخ عیسی قاسم خبر داد و در این باره گفت: بدون شک آیت الله مجاهد شیخ عیسی احمد قاسم یکی از چهره‌های شاخص تشیع در منطقه و نماینده مراجع تقلید نجف و قم در بحرین است و به همین دلیل طبیعی است که مراجع تقلید برای دفاع از او تحرکاتی داشته باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا مرجع عالی‌قدر آیت الله العظمی سید علی سیستانی در تلاش برای محافظت از شیخ عیسی قاسم و انجام برخی امور مشخص برای دور کردن هرگونه خطر از او و همچنین حفاظت از شیعیان بحرین هستند. شیخ عیسی قاسم بزرگترین نماد تشیع در بحرین است و تمام مراجع از حرمت شیخ و تمام مؤمنان دفاع خواهند کرد.

او در خصوص احکامی که ممکن است علیه شیخ صادر شود، گفت: طبق شواهد و قرائن و سخنان برخی افراد وابسته به رژیم آل خلیفه به نظر می‌رسد دولت قصد دارد شیخ عیسی قاسم را به چندین سال زندان و پرداخت جزای نقدی و پس از آن تبعید محکوم کند. اما اراده مردم بحرین ثابت خواهد کرد که همواره قدرت ملت‌ها از قدرت دیکتاتورها بیشتر است.

شیخ عبدالله الدقاق در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شیخ عیسی قاسم یک فقیه بزرگوار و متفکر برجسته در سطح جهان اسلام است به همین دلیل صحیح نیست که او را تنها متعلق به بحرین بدانیم، شیخ در دل تمام مسلمانان و مؤمنان غیور جای دارد به همین دلیل بازخورد محکومیت شیخ تنها مختصف داخل بحرین نخواهد بود.

نماینده شیخ عیسی قاسم در پایان با تأکید بر ناتوانی آل خلیفه در رویارویی با ملت بحرین گفت: گمان نمی‌کنم که آل خلیفه توان رویارویی با تبعات صدور و اجرای حکم علیه شیخ عیسی قاسم را داشته باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.