سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی معتقد است در فوتبال ایران تنها داوری است که پیشرفت کرده و در سایر بخش‌ها عقب هستیم.

مایلی‌کهن: در همه چیز فوتبال عقب هستیم جز داوری/یک هفته روی نیمکت ننشینیم چه اشکالی دارد؟

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمد مایلی‌کهن در مورد تساوی یک - یک تیمش در خانه بادران گفت: این بازی را خوب شروع نکردیم. در این مسابقه مقابل یکی از بهترین تیم‌های لیگ دسته اول بازی می‌کردیم که جا دارد به آقای ربیعی و همکارانش در بادران تبریک و خسته نباشید بگویم. تیم حریف بازی خوب و در عین حال جوانمردانه‌ای ارائه کرد. آنها بهتر از ما بازی را آغاز کردند و متأسفانه گل خوردیم. بادران پس از آن باز هم موقعیت گلزنی داشت، البته ما هم یکی دو موقعیت داشتیم که یکی به تیر دروازه خورد و گل نشد.

وی در ادامه افزود: در نیمه دوم تغییراتی ایجاد کردیم و خوشبختانه در کمترین زمان ممکن به گل رسیدیم، اما روند بازی به گونه‌ای پیش رفت که دو تیم به بازی فیزیکی روی آوردند و همین باعث شد موقعیت‌های گلزنی روی دروازه هر دو تیم، کمتر از نیمه اول باشد. در مجموع بازی خوبی بود، هر دو تیم خوب بودند و شانس‌هایی برای گلزنی داشتند. ضمن اینکه با اخراج یکی از بازیکنان خوب ما یعنی بهمن سالاری، تیم ما 10 نفره شد و در پایان دو تیم به تساوی رسیدند. این بازی حاشیه خاصی نداشت و دو تیم مرد و مردانه و درگیرانه بازی کردند، بدون اینکه بخواهند ناجوانمردانه کار کنند یا به هم اعتراض کنند.

مایلی‌کهن درباره داوری این دیدار هم گفت: همیشه تلاش کردم به داوران احترام بگذارم. شاید یک جا از داور عصبانی هم بشوم، اما باز هم می‌گویم سطح داوری ما از فوتبال‌مان بالاتر است. آفتاب آمد، دلیل آفتاب. وقتی داوران ما فینال المپیک، فینال جام ملت‌های آسیا و فینال جام باشگاه‌های جهان را سوت می‌زنند، نشان می‌دهد سطح بالاتری نسبت به فوتبال ما دارند. منتها مظلوم واقع می‌شوند و باید بپذیریم قضاوت در این شرایط خیلی سخت است.

سرمربی ملوان انزلی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا در فوتبال ما هر تیمی که 10 نفره می‌شود، روند بازی از بین می‌رود و تیمی که بازیکن اخراجی می‌دهد، رو به بازی دفاعی می‌آورد، تصریح کرد: فشار تیم حریف سبب می‌شود تیمی که با یک بازیکن کمتر بازی می‌کند، به دفاع روی آورد. به خصوص اگر در خانه حریف بازی کنی که کار را می‌تواند سخت کند. البته داشتیم بازی‌هایی که در آن، تیمی که 10 نفره است پیروز مسابقه شود، اما آنها استثناست. زمانی که تیمی 10 نفره می‌شود، فشار مضاعفی به این تیم وارد می‌شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که نقش هیئت‌های فوتبال استان‌ها در گسترش فوتبال چیست و عملکرد این هیئت‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلویزیون مسابقات فوتبال زیادی پخش می‌کند. ما از قافله فوتبال، در جمیع جهات خیلی عقب هستیم، تنها در بخش داوری جلو هستیم. شما هیچ وقت نمی‌بینید که توپ جمع‌کن‌های ورزشگاه نیوکمپ پس از جلو افتادن بارسلونا، توپ را دیر به تیم حریف بدهند. هیئت فوتبال برای یک استان نیست، بلکه نماینده فدراسیون فوتبال در آن استان است که باید یک مسابقه را به بهترین نحو برگزار کند و دو تیم را یکسان ببیند. منتها چیزهایی برای ما وجود دارد که این نکته از ایده‌آل‌های فوق‌العاده دست‌نیافتنی ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای این مهم باید ابتدا فضای ورزشگاه‌ها را درست کنیم و از فوتبال لذت ببریم. همه می‌گویند بازی بارسلونا - پاری‌سن ژرمن، اما من بازی ندیدم، بازی برای بچه‌هاست! این مسابقه اوج هنر و جوانمردی بود، اوج احترام به قانون و رفتارهای درست داخل و بیرون زمین بود. تیم پاریسی چهار گل خورده بود و اصلاً کسی چنین نتیجه‌ای را در بازی برگشت باور نمی‌کرد، اما شما دیدید کسی تعرضی کند، جنجال درست کند یا به داور چیزی بگویند؟

مایلی‌کهن با بیان اینکه در بازی مقابل نساجی اهانت‌های وقیحانه‌ای به بازیکنان ملوان و داور مسابقه شد، خاطرنشان کرد: جامعه آنها به آنجا رسیده است، اما ما همین هفته گذشته مقابل نساجی بازی داشتیم. در سایت‌ها طوری عنوان شد که انگار ما را تشویق کردند. آنها یک دقیقه چنین کاری کردند و بعد، انواع و اقسام بطری نوشابه، پرتقال و مرکبات را به ما پرتاب کردند. چه کسی از توهین به خانواده خود خوشش می‌آید؟ هیچ انسانی نباید از این خوشحال شود وگرنه انسان نیست. اگر چنین است، دست و پای تیم‌ها را ببندیم و به آن تیم گل بزنیم. نیمه دوم بازی هنوز شروع نشده بود که چیزی پرتاب کردند که ترکش آن به چشم ایمان صادقی خورد. حتی به آقای فتاحی نماینده فدراسیون فوتبال گفتم اصلاً برای من ارزشی ندارد، گفتم تیم را بیرون می‌آورم. بعد همه ما می‌گوییم تماشاگر فهیم.

وی در واکنش به صحبت خبرنگاری که گفت فکر نمی‌کنم در ایران تماشاگر فهیم داشته باشیم، گفت: این تماشاگران خیلی محدود هستند و همه تماشاگرنما شده‌ایم. خوشحال می‌شویم که با انواع توهین‌ها و پرتاب اشیای مختلف، کسی را تضعیف کنیم و به مراد خودمان برسیم. این خیلی بد است.

سرمربی ملوان انزلی در خصوص سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه هیئت‌های فوتبال چه تأثیری در این زمینه دارند، تصریح کرد: آنها گناهی ندارند. اگر هم نیروی انتظامی وارد عمل شود، می‌گویند شما برای همین ناحیه هستی و باید از ما دفاع کنی. هیئت فوتبال استان هم چنین کاری کند، یک جا محکوم خواهد شد. این‌ها حقیقت‌هایی است که باید بپذیریم. من واقعاً تعجب کردم.  مازندران شهر پهلوان‌هاست، پهلوان‌هایی چون امامعلی حبیبی و بهداد سلیمی است. کمیل قاسمی اصلاً اسوه جوانمردی و پهلوانی است و نجابت از همه جای او می‌بارد. به کجا می‌خواهیم برویم. ما در انزلی هم چنین مشکلاتی داشتیم، اما الان کاهش یافته است. شاید توانستیم حدود 10 درصد تأثیرگذار باشیم. وقتی دیدم متأسفانه به شهر دیگری توهین می‌کنند، من حتی تمرین را قطع کردم. من حتی یک بار هم گفتم اگر به ما توهین می‌شود، یک هفته روی نیمکت ننشینیم. چه اشکالی دارد؟ 

وی با تبریک پیشاپیش عید نوروز گفت: سال 95 اتفاقات تلخی چون جان باختن عزیزان هموطن آتش‌نشان در ساختمان پلاسکو و انفجار مواد محترقه و قربانی شدن هفت هموطن ما در اردبیل رخ داد. امیدوارم به یاری خداوند و استعانت از ائمه اطهار، در سال جدید اولاً دنیا عاری از جنگ باشد و مردم کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند. ثانیاً امیدوارم کشور ما در همه زمینه‌ها رشد کند، چون جوانان شایسته و عزیزی داریم که گوهر کمیابی هستند و جای دیگری پیدا نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.