مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ از ۴ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

 توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد از ۴ اردیبهشت ماه

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد و بیست و دومین المپیاد علمی ـ دانشجویی کشور از چهارشنبه اول دی‌ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و با درنظر گرفتن مهلت تمدیدشده در روز ۱۱ دی‌ماه پایان یافت.

وی افزود: ۷۵۹ هزار و ۶۹۵ داوطلب در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند و از تمام داوطلبان ثبت‌نام‌کننده (۷۵۹ هزار و ۶۹۵ داوطلب) که در تاریخ مقرر برای ثبت‌نام اقدام کردند، در اطلاعیه‌ای خواسته شد در صورت تمایل از روز یکشنبه اول اسفند تا سه‌شنبه سوم اسفند برای مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند، ضمناً از داوطلبانی که در مهلت مقرر ثبت‌نام نکرده بودند خواسته شد با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ثبت‌نام اقدام کنند که در این مهلت تعداد ۱۱۸ هزار و ۶۹۳ داوطلب ثبت نام کردند، بنابراین در مجموع مهلت اولیه و مهلت مجدد ثبت‌نام تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.

توکلی گفت: آمار داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ نسبت به آمار ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵، تعداد ۱۱۷ هزار و ۲۷۲ نفر یا به عبارت دیگر ۱۳.۳۵ درصد بیشتر است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام‌کننده، تعداد ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و تعداد ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۸.۹۸ درصد ثبت‌نام‌کنندگان زن و ۵۱.۰۴ درصد مرد هستند.

به گفته وی از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب ثبت‌نام‌کننده، تعداد ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه‌بر انتخاب کدرشته امتحانی اول، علاقه‌مندی خود را به کدرشته امتحانی دوم نیز اعلام کردند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۴۹۹ نفر زن و ۳۲ هزار و ۲۷۵ نفر مرد هستند، یعنی ۴۵.۲۸ درصد علاقه‌مندان به کدرشته امتحانی دوم، ‌ زن و ۵۴. ۷۲ درصد مرد هستند.

توکلی اضافه کرد: با توجه به اینکه آزمون هریک از کدرشته‌های امتحانی به طور جداگانه برگزار می‌شود و هریک از داوطلبان باید کارت شرکت در آزمون را داشته باشد، بنابراین تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است که از مجموع کل کارت‌ها تعداد ۴۶۲ هزار و ۵۶۵ کارت برای داوطلبان زن و تعداد ۴۸۷ هزار و ۵۹۷ کارت برای داوطلبان مرد صادر شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: کارت شرکت در آزمون از دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد و بیست و دومین المپیاد علمی ـ دانشجویی کشور در روزهای پنج‌شنبه هفتم و جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.