ایلام- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان گفت: در سال جاری با تشکیل پرونده برای احداث ۲۰ هکتار باغ انگور، سطح این محصول استراتژیک به ۳۰ هکتار می رسد که رشدی معادل ۲۰۰ درصد را نشان می‌دهد.

توسعه باغات انگور در ایوان رشد ۲۰۰ درصدی داشته است

به گزارش قدس آنلاین ، عباس سرتنگی با بیان اینکه شهرستان ایوان دارای ۳۰۰ هکتار تاکستان انگور است، اظهار داشت: از این میزان ۱۰۰ هکتار را انگور یاقوتی و ۲۰۰ هکتار را انگورعسگری تشکیل داده اند.

وی به سطح زیر کشت ایستگاه های باغبانی پلیه و بانبکر که ۱۸۰ هکتار می باشد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مقدار ۵۰ هکتار به این سطح اضافه شده، سطح کل باغات انگور شهرستان به ۳۵۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان با بیان اینکه در این شهرستان اجرای طرح توسعه سطح باغات انگور و پسته در دستو کار قرار گرفته است، بیان داشت: پتانسیل تولید انگور، بازار پسندی خاص این محصول، اشتغال پایدار از جمله دلایل توسعه باغات انگور با توجه به آب و هوای این شهرستان است.

عباس سرتنگی یادآور شد: در سال جاری با تشکیل پرونده برای احداث ۲۰ هکتار باغ انگور، سطح این محصول استراتژیک به ۳۰ هکتار می رسد که رشدی معادل ۲۰۰ درصد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تولید انگور در شهرستان با برنامه ریزی های کارشناسی شده انجام می‌گیرد، خاطرنشان ساخت: از جمله این برنامه ها می‌توان به هرس اصولی باغات اشاره کرد که در این راستا کارشناسان این مدیریت با برگزاری کلاس های آموزشی نحوه صحیح هرس کردن باغات را آموزش می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایوان تصریح کرد: هرس تاکستان های شهرستان ایوان از نیمه دی ماه شروع و در بیستم اسفند ماه به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.